Gå til innhold

Mitt nye "overklokkings" utstyr!


Anbefalte innlegg

Mitt kommende oppsett er på vei fra oslo. Og er som følger:

 

- 256Mb Twinmos pc3200 winbond (Har planer om mer ram) :D

- Abit Nf7-s v2.0

- xp1700: AXDA1700DUT3C 9417756260868

JIUHB 0311UPMW

- Thermaltake Vulcano 11 (Xaser edition)

 

Noen som vet ca hvor høyt jeg kommer med cpu'en og dette oppsettet?

Ser det greit ut for overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om du kan klokke en cpu'n langt, ville jeg heller kjøpt en xp2400 og overklokket den.... koster jo bare 900kr nå !

 

Såvidt meg bekjent er det ikke noe større overklokkingsvennlighet på en XP2400+ i forhold til XP1700+ m/superstepping.

 

Det er jo nettopp det som er poenget med XP1700+, at den i mange tilfeller egentlig er en XP2400+ nedgradert for å fylle etterspørselen nedover.

 

Seff, når man kan spare 400,- på cpu, med like sjanser for å oppnå samme overklokking, så gjør man jo det!

 

DrErling (som i dag skal bytte ut sin JIUCB med sin nye JIUHB)

 

ps Førstnevnte går over 2400+, sistnevnte bør klare mere!

Lenke til kommentar

Hehe.. Xp1700 t-bred "B" prosessoren jeg kjøpte kan jeg si følgende om:

AXDA1700DUT3C <--- dette betyr at det er 1.6v versjonen

9417756260868 <--- dette betyr at det er en nedgradert xp2600 (altså de har satt ned multiplier, men den stiller vi fort opp)

 

 

JIUHB0311UPMW <--- Dette har også mye og si for OC resultatet, man bør velge JIHUB. B'en står for T-bred "B" core

 

Så jeg tviler på at det er lurere å kjøpe en xp2400.. Når jeg fikk kjøpt denne for 400kr +55kr i frakt. :wink:

Lenke til kommentar

dette, med at en cpu er downgraded er fullt mulig, MEN det står IKKE i stepping, www.overclockers.com avkreftet dette ryktet. AMD selv sa at det ikke stemmer. Opprinnelig kom dette fra en stepping-kalkulator, hvor eieren bare hadde gjettet hva tallet/ene sto for.

Lenke til kommentar

Jeg bestiller nesten det samme i morgen tenker jeg :D

 

Abit NF7-S v2.0

TwinMOS 256mb pc3200

Volcano 11

 

Fikk en XP1800 om dagen men det var palomino, men jeg sender den tilbake i morgen eller noe så det blir noe med litt mere tess i.

Lenke til kommentar
dette, med at en cpu er downgraded er fullt mulig, MEN det står IKKE i stepping, www.overclockers.com avkreftet dette ryktet. AMD selv sa at det ikke stemmer. Opprinnelig kom dette fra en stepping-kalkulator, hvor eieren bare hadde gjettet hva tallet/ene sto for.

 

Jeg må si meg enig her.. det er ingenting som tyder på at stemmer at man lese hva den er nedgradert fra.. hvordan forklarer man da at de som er "nedgradert" fra 2700+ klokker bedre en de som er "nedgradert" fra 2800+ ?

Eller at de som er "nedgradert" fra 2500+ klokker bedre en de som er "nedgradert" 2600+ ? i tillegg så er 2500+ en barton.. og ikke Tbred B..

 

Når det gjelder å være expert på 1700+ så skal det ikke så mye til.. 30 minutters lesing så er man fult utlært.

Lenke til kommentar
Er på litt dyp vann her, men var det ikke sånn at grunnen til at en "nedgradert 2700" klokker bedre enn en "nedgradert 2800" på grunn av volten? 2700 har 1,5 volt og 2800 har 1,6volt! Eller er jeg helt på tur nå?

 

Jeg har ennå ikke sett en 2700+ som går på 1,5v.. heller ikke 2400+,2500+ og 2600+.

Mulig de finnes, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Et spørsmål på siden av det hele, - hvordan skal jeg ordne meg en "riktig" stepping?

 

Og neste; XP2500Barton er ganske ny. Betyr det at alle XP2500 Barton har en bra stepping? :wink:

 

De fleste XP2500´ene klokker ganske likt. Tror bare det er en eller to steppinger på dem foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...