Gå til innhold

Komplett Crazy Gamer, er den god nokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bærbar (Acer Aspire 6920g) som ikke oppfyller mine krav. Den har fps drops som jeg ikke kan gjøre noe med. Så jeg bestemte meg for å kjøpe meg en stasjoner pc som ikke var altfor dyr. Jeg fant en data som så grei ut og ikke var altfor dyr

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10394

En Komplett Crazy Gamer.

Så jeg lurer på: Klarer denne pc'en spill som Crysis, Oblivion, Far Cry 2 osv. med sånn normale settings? (jeg er ikke en grafikk freak men jeg liker at spilla ser sånn passe bra ut)Og viss ikke, hvilke andre deler bør jeg sette inn? (Sjekk "Konfigurer Selv" knappen)

P.S. Viss du vet om noe som kunne gjort min 6920g bedre barre si ifra :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synes den maskina var en smule dyr i forhold til hva du får. Dersom du har windows liggende fra før og ikke er redd for å bygge selv så vil jeg anbefale denne her.

Er faktisk ganske redd for å bygge selv. Har absolutt ingen erfaring med det. Noen andre anbefalinger?

Skrevet

pcen fra komplett er ikke god nok, det kan jeg si med en gang. deter mange brukte pcer som du kan kjøpe på finn for samme prisen som er MYE bedre.

å bygge pc selv er engntlig som og bygge med lego ikke veldig vanskelig.:D

Skrevet

den til 3k er bedre en den du viste først. den har ikke veldig bra sjerm kort, men hvis du satser på den du viste først, burde du velge den til 3k.

Skrevet (endret)

Eller du kan øke prisen til 6695kr og få dette oppsettet som vil grisebanke begge nevnte oppsett. Dette vil dra crysis på high i 1680x1050 med grei FPS.

Hvis du er usikker på å bygge selv kan du spørre en geek du kjenner, eller kjenner gjennom noen. De fleste vil sette sammen maskinen din gratis, eller til og med hjelpe deg å få windows installert og alt opp å kjøre (om du møter motvilje eller ikke vil spørre for mye vil 500kr gå en lang vei).

EDIT: men som de over sier, oppsettet til 3000kr slår faktisk crazy gamer pga skjermkortet.

Endret av GullLars
Skrevet (endret)

men 2 stykker av det! (i pakken jeg foreslår) Crossfire med 4850 gir ca 80% ytelsesforbedring.

Og for å sammenligne de to først nevnte oppsettene, 4850 slår 4650 med god margin.

Endret av GullLars
Skrevet
Eller du kan øke prisen til 6695kr og få dette oppsettet som vil grisebanke begge nevnte oppsett. Dette vil dra crysis på high i 1680x1050 med grei FPS.

Hvis du er usikker på å bygge selv kan du spørre en geek du kjenner, eller kjenner gjennom noen. De fleste vil sette sammen maskinen din gratis, eller til og med hjelpe deg å få windows installert og alt opp å kjøre (om du møter motvilje eller ikke vil spørre for mye vil 500kr gå en lang vei).

EDIT: men som de over sier, oppsettet til 3000kr slår faktisk crazy gamer pga skjermkortet.

Hva vil gi mest valuta for pengene av Kompletts "PC i deler"-pakke og The Conquerer-forslaget som er anbefalt i sticky-tråd "Anbefaling: Stasjonær PC i alle klasser"?

Skal brukes "all round", men også mye til spilling.

Skrevet

Dataen du foreslår ser faktisk ganske bra ut! Er som sagt litt redd for å bygge selv men kjenner en data teknikker som kan fikse det. :thumbup:

Skrevet

Hvis spillene du skal spille er CPU-intensive, eller du skal gjøre tyngre oppgaver som videoredigering, 3d-modelering, ol så vil conqueror yte en del bedre. Conqueror har også fordelen at du kan putte i et 4890 til senere for crossfire om du vil ha mer FPS og høyere instillinger, men da må du nokk øke strømforsyningen i samme slengen.

Hvis du bytter kabinett og strømforsyning til Antec 300 (samme som inovator) og Corsair TX 750W (samme som alchemist), så vil du få bedre kjøling, og et system der du lett kan putte i et HD4890 til for crossfire (ca 80% høyere ytelse) senere når du får råd (hvis du ønsker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...