Gå til innhold

Bytte fra frikort til skattekort


Anbefalte innlegg

I den jobben jeg har nå bruker jeg frikort, men jeg vet at jeg kommer til å tjene over grensen, jeg vil gå over grensen når jeg får lønnen i juni. Så da vil det lønne seg med vanlig skattekort, noen som vet hvor mange prosent man betaler av lønnen i skatt? Er 18 og jobber på en restaurant. Kan jeg bytte til skattekort nå? Må jeg da betale en viss prosent av alle månedslønnene når jeg bytter`?

 

Er det vanskelig(stress) å bytte til skattekort?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan enkelt bestille skattekort på skatteetatens hjemmesider.

 

Dersom det er en deltidsjobb og du tjener ett sted mellom 50 og 100.000 vil prosentsatsen sannsynligvis være mellom 10-30%.

 

Uansett bedre enn å kjøre frikort, overskride grensen og bli trukket 50% :)

 

Bruk kalkulatoren på skatteetatens sider eller kontakt en rådgiver for tips :)

Lenke til kommentar
I den jobben jeg har nå bruker jeg frikort, men jeg vet at jeg kommer til å tjene over grensen, jeg vil gå over grensen når jeg får lønnen i juni. Så da vil det lønne seg med vanlig skattekort, noen som vet hvor mange prosent man betaler av lønnen i skatt? Er 18 og jobber på en restaurant. Kan jeg bytte til skattekort nå? Må jeg da betale en viss prosent av alle månedslønnene når jeg bytter`?

 

Er det vanskelig(stress) å bytte til skattekort?

 

Takk for svar.

 

jeg brukte frikort til jeg nærma meg grensa, så bestiller du vanlig skattekort.

Jeg passet ikke på ifjor, og gikk noen hundre over grensa, måtte skatte av hele dritten. trenger nødig beskrive ytterligere hvor jævla surt det var. Med andre ord, bestill nytt kort i god tid før du når grensa, og få heller tilbake på skatt, en restskatt.

 

Leo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...