Gå til innhold

Nye toppmodeller fra Sapphire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interresant, men nå har jeg et HD 4870 så er ikke aktuelt for meg, dog så ser det ut til at mitt ATI kort er ødelagt (PC henger seg under høy 3D belastning).

Skrevet

Dette begynner å bli bra! Jeg venta egentlig på Asus sitt kort med oppgradert kjøling, men kan se ut som jeg slipper det! :D Gode nyheter at kjølingen ble oppgradert på dette kortet, vært litt bemerkninger på lydnivået.

Skrevet
Noen som vet hvordan man klokker en slik _over_ 1000mhz core?

I vista/W7:

C:\Users\[bruker]\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles

Så lager du en profil i CCC du kaller overklokk, og redigerer den i notepad. Da kan du sette så høy/lav core og RAM frekvens du vil, uten å bruke annen software.

Skrevet (endret)

Hva i innerste granskauen er en "varmesynk" ?

Kombinasjon av heatsink og synkende temperatur kanskje.

Kjøleribben på Toxic ser jo ut til å dekke et større område med 1 ribbe, mens Vapor-X har tilsynelatende separate ribber for strømforsyning og minne/GPU (?)

"Choken" det refereres til er spoler som benyttes overalt i Puls/effekt reguleringer, som Sapphire har hengt kjøling på, og kaller "Black Diamond". Håper de i tillegg har god kjøling på VRM, som er mye mer utsatt for høy temp enn noen dumme spoler.

Rett meg gjerne om jeg tar feil. :thumbup:

Skulle gjerne sett en sammenligning mellom disse Sapphire korta, og et billig overklokka 4890 med AC Twin Turbo på.

(Til en samlet pris på 2187.- basert på Powercolor)

(uten garanti) :grin:

Tenker gliset hadde FORDAMPA (pun) :p

Endret av Karamell2
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...