Gå til innhold

Hvordan tjene mest mulig penger i sommer ?


Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er 19 år, og lurer på om dere har noen forslag på hvordan jeg kan tjene gode penger i sommer. Jeg har bare fått helt vanlig jobb som jeg kunn tjener tarifflønn på :S Har regnet ut at med denne lønnen tjener jeg rundt 40 tusen hvis jeg jobber HELE sommerferien (som er planen). Det er bare halvparten av hva jeg tjente i fjor sommer på kunn 6 uker i jobb! Fikk desverre ikke samme sommerjobben jeg hadde i fjor pga over 600 søkere :/

 

Vet noen om andre bedrifter i Østfold som har en god timelønn jeg eventuelt kan søke på til neste sommer?? Andre måter jeg kan tjene inn penger på ?`

 

Har ingen utdannelse enda.. Det eneste jeg har gått er 3 - årig videregående innen realfag som jeg avslutter nå til sommeren. Jeg skal studere for å bli sivilingeniør innen byggingeniør (master).

 

Håper noen har forslag :D Selv om mange sier at penger ikke er alt, vil jeg gjøre et forsøk på å få tjent mest mulig penger i sommerferien.. for helst slippe så mye studielån osv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, flere som irriterer seg grønn over den dårlig tarifflønna ser jeg :thumbdown:

 

Gikk ut med ferie i går og ser meg rundt etter jobb, eneste jeg kan se som er mulig å tjene bra på er taxisjåfør. Tror jeg skal ta kjentmannsprøven og kjøre lørdag og fredag kveld/natt. Butikkjobber er skamdårlig betalt!

Lenke til kommentar
Haha, flere som irriterer seg grønn over den dårlig tarifflønna ser jeg :thumbdown:

 

Gikk ut med ferie i går og ser meg rundt etter jobb, eneste jeg kan se som er mulig å tjene bra på er taxisjåfør. Tror jeg skal ta kjentmannsprøven og kjøre lørdag og fredag kveld/natt. Butikkjobber er skamdårlig betalt!

 

 

Hvor mye tjener taxi-sjåførere? Og hva må man ha for å bli det ?:)

 

Hvis penger er det du vier etter, så kunne vel to jobber vært aktuelt? En mer deltidsjobb på si? Helge jobber tjener man jo også bra, om det ville vært aktuelt.

 

Jo, det er også en mulighet :)

Lenke til kommentar
Haha, flere som irriterer seg grønn over den dårlig tarifflønna ser jeg :thumbdown:

 

Gikk ut med ferie i går og ser meg rundt etter jobb, eneste jeg kan se som er mulig å tjene bra på er taxisjåfør. Tror jeg skal ta kjentmannsprøven og kjøre lørdag og fredag kveld/natt. Butikkjobber er skamdårlig betalt!

 

 

Hvor mye tjener taxi-sjåførere? Og hva må man ha for å bli det ?:)

 

Det går på prosentandel av det du kjører inn. Så kjører du fredag og lørdag når alle er på byen som blir timeslønna bra :) Man trenger kun kjentmannsprøven får å kjøre taxi.

Lenke til kommentar

Nå kan man egentlig ikke kreve så stort mer når man ikke engang er utdannet, samt det er for mer sommerjobb. Så å kreve noe særdeles lønn blir feil.

 

Det er selvfølgelig enkelte plasser som det er bedre lønn enn andre, men det er det jo overalt. Syntes dagens folk er så altfor kravstore. Og ja, det mener jeg!

Lenke til kommentar
Nå kan man egentlig ikke kreve så stort mer når man ikke engang er utdannet, samt det er for mer sommerjobb. Så å kreve noe særdeles lønn blir feil.

 

Det er selvfølgelig enkelte plasser som det er bedre lønn enn andre, men det er det jo overalt. Syntes dagens folk er så altfor kravstore. Og ja, det mener jeg!

 

 

Er sant at man ikke kan kreve så mye lønn når det bare er sommerjobb, og man ikke har noe utdannelse.. Grunnen til at jeg har tenkt litt sånn at jeg bør klare å få en jobb hvor jeg tjener bra, er at jeg alltid har fått de sommerjobbene jeg har søkt på, og i fjor tjene jeg i gjennomsnitt rundt 260 kr i timen.. På sommerjobb!

 

Prøvd www.orcus.no?

 

Hvis du vil tjene bra uten å ha særlig utdannelse, så er nok lager jobb veien å gå. Skaff deg trucklappen, så er du omtrent sikra jobb på et lager.

Jobber du 2 skift har du ca 20k i måneden utbetalt, alt etter hva du får i lønn og hvilket lager du jobber på.

 

 

Skal sjekke det ut nå, men er det ikke dyrt å ta truck lappen?? I og med at jeg bare skal jobbe der evntuelt på sommeren?? til høsten skal jeg jo studere for å bli byggingeniør..

Har forresten sertifikatet for "Stuke sveiseapparat" "Løfteredskap kran" og i tillegg er jeg såkalt "varmearbeider" som er gyldig til ut 2013... Hvis det er noen jobb som har bruk for det ;P

 

Edit: 20k i mnd er jo egentlig ikke så mye :p Da tjener jeg "bare" 40k på en sommerjobb.. Pluss at jeg må skaffe meg truckfører bevis.

Endret av DELLARMADA
Lenke til kommentar

Tror det koster et par lapper. Men disse vikarbyråene tilbyr deg å ta kurset gjennom dem. Tror ikke det koster så ille mye egentlig.

 

Edit: Tjener sikkert mer hvis du jobber 3-skift. Vet ikke hvor lett det er å få en jobb hvor du tjener "drit bra", hvis man ikke har en utdannelse eller diverse sertifikater å vise til.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Tror det koster et par lapper. Men disse vikarbyråene tilbyr deg å ta kurset gjennom dem. Tror ikke det koster så ille mye egentlig.

 

Edit: Tjener sikkert mer hvis du jobber 3-skift. Vet ikke hvor lett det er å få en jobb hvor du tjener "drit bra", hvis man ikke har en utdannelse eller diverse sertifikater å vise til.

 

Sjekka siden nå, den så bra ut den :) Hadde aldri hørt om den så takk! :)

 

Og kanskje man tjener enda bedre hvis man jobber 5-skift? Det var det jeg jobba i fjor..

Lenke til kommentar
Tror det koster et par lapper. Men disse vikarbyråene tilbyr deg å ta kurset gjennom dem. Tror ikke det koster så ille mye egentlig.

 

Edit: Tjener sikkert mer hvis du jobber 3-skift. Vet ikke hvor lett det er å få en jobb hvor du tjener "drit bra", hvis man ikke har en utdannelse eller diverse sertifikater å vise til.

 

Sjekka siden nå, den så bra ut den :) Hadde aldri hørt om den så takk! :)

 

Og kanskje man tjener enda bedre hvis man jobber 5-skift? Det var det jeg jobba i fjor..

 

Hvordan mekker man det a? Jeg har bare hørt om 1-skift, 2-skift (jobba jeg selv) og3-skift, det er ihvertfall det som er mest vanlig på den typen lager jeg jobba på (Ahlsell, Brødrene Dahl osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...