Gå til innhold

Iphone 3g - garanti/LCD-skjerm/service?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammans!

 

Igår klarte jeg og gjøre noe helt forferdelig! jeg klarte og miste iphonen min rett i bakken! fra ca 40 - 50 cm høyde! :( (iphone 3g altså)

 

Når jeg plukket den opp, var skjermen helt hvit! Når jeg trykker på lockbuttenen, så gikk den i "black" men når jeg da trykket på home, ble den bare hvit igjen! :(

 

Greia er at telefonen fortsatt er der! altså... når jeg slider fingern over der hvor jeg vet "slide to unlock" er, så hører jeg den "låsopp" lyden!!

 

Vil det si at bare lcd plata er fucked up?

Jeg har ikke forsikring eller noe som helst! (itilleg har jeg jailbreaka den! (ikke unlocka, jeg bruker fortsatt netcom ;) så jeg har ikke garanti!)

 

 

Dere må hjelpe meg!!! hvem/hvor kan det fikses??

Hva koster det?

om det er noe annent en lcd plata, kan det fortsatt fikses noe sted??

noen erfaringer med han der "dr. ipod" som jeg har hørt mye om?

Eller teknikker 24?

 

VÆR SÅ SNILL Å HJELP!!!

Endret av Ipwngeek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morgen :thumbup:

 

Men sjekker de om telefonen er jailbreaka når det gjelder slike tilfelder?

Og dersom du gjennoppretter telefonen i itunes, fikser ikke det jailbreakinga?

 

Har du mistet den i bakken dekker ikke garantien det uansett, så mulig er like greit og sende inn til service. De har mye faste priser på repreasjon av iphone, men litt koster det nok, om du ikke har så flaks at garantien dekker det.

 

 

Eller så har mange fått reparert sin hos Dr iPod ja.

* ipodbatteri.no

 

Og ja Tekniker24 holder også på med service på iphone.

* http://www.tekniker24.net

 

Her er enda en som holder på med iphone service.

* epleservice.no

 

Har desverre ingen personlig erfaing med noen av disse, men sikkert noen her som har.

 

:)

Lenke til kommentar

Å bytte en skjerm på en iphone koster ganske så nøyaktig 2500,-. Vet ikke om de sjekker om den er jailbreaka, i alle tilfellene jeg kjenner til har vedkommede som har sendt inn en iphone til service fått en flunkende ny en tilbake. Hva de gjør med de gamle vet jeg ikke:)

 

Hvis det ikke er noen tydelige fysiske skader på skjermen kan det godt hende du får kjørt det på garanti. Hvor du kjøpte telefonen?

Lenke til kommentar
*

Hva de gjør med de gamle vet jeg ikke:)

*

Det er ingen som tar service på iphone i norge, så telefonene blir bare swappet/byttet, så fort de godkjenner garanti, med mindre det er snakk om software feil. Telefonene sendes tilbake til Apple i USA hvor de blir reparert.

 

 

Vet det, men er det ikke i nederland de fikser de? Vet jeg flisespikker, men synes å ha hørt dette. Kan godt hende jeg tar feil :)

 

Vet du forresten hva de gjør med de reparerte iphonene?

Endret av HauksA
Lenke til kommentar

Ja, det er fult mulig, når jeg skrev at de sendes til 'USA', tenkte jeg egentlig, sendes til 'Apple'. ;) Så om det er USA eller nederland de tar og sender dem er jeg ikke sikker på, fult mulig de sendes til nederland.

 

Mulig de telefonene som blir byttet, blir byttet mot andre telefoner som har vært levert inn til service tidligere, som har blitt reparert og byttet alt av deksler osv..

 

Skulle nesten tro det var mere jobb enn og bare produsere nye?

Lenke til kommentar
Skulle nesten tro det var mere jobb enn og bare produsere nye?

 

Det jeg også tenker. Er veldig god service da, at man alltid får et nytt produkt, er ikke som sony ericsson, der hele verkstedet består av en person med en pc og datakabel :!:

 

Dette er veldig god service fra Netcom eller Telenor ja, det er de som står for denne løsningen, Apple ønsker ikke å rette seg etter norske reklamasjonsregler, så netcom/telenor lagde sin egen løsning.

Lenke til kommentar
*

Dette er veldig god service fra Netcom eller Telenor ja, det er de som står for denne løsningen, Apple ønsker ikke å rette seg etter norske reklamasjonsregler, så netcom/telenor lagde sin egen løsning.

Mulig det er god service ja, men hvilke alternativer hadde de?

 

Sende de til nederland på verksted, og la kunden vente i utallige uker.. :-P

Lenke til kommentar

iPhone-forhandlerne har en hemmelig tabell de går etter når garanti skal godkjennes eller avslås. Om du har mistet telefonen i bakken og det ikke er noen tegn til skader på telefonen utover skjermproblemet, så kan det hende det har vært en svakhet i telefonen du vil få dekket. Jeg har mistet min i bakken ganske mange ganger, og ofte fra over en meters høyde. En gang deiset den i bakken og seilte bortover asfalten i et parkeringshus. Plukket den opp og den hadde fått en ørliten ripe i bakdekselet og ser fortsatt ut som den er ny, så den skal nok tåle et lite fall på 50 cm.

Lenke til kommentar

Tusen hjertlig for alle svar folkens!

 

DEt er siste ting jeg lurer på... om jeg sender den inn på garantien, og de finner ut at det ikke er dekket av garanti... kan jeg da få telefonen tilbake, eller MÅ jeg betale for å få den fikset?

 

Takk for hjelen alle sammen!

 

(Emnetittel endret)

Lenke til kommentar
Tusen hjertlig for alle svar folkens!

 

DEt er siste ting jeg lurer på... om jeg sender den inn på garantien, og de finner ut at det ikke er dekket av garanti... kan jeg da få telefonen tilbake, eller MÅ jeg betale for å få den fikset?

 

Takk for hjelen alle sammen!

 

(Emnetittel endret)

 

Vanlig praksis på dette er at du da må betale arbeid + frakt for å få telefonen tilbake. Denne pleier å komme på ca 270-450,- Men vet desverre ikke hvordan de gjør dette hos seg.

Ettersom det er lcd displayet og ikke touch skjermen som er røket tviler jeg på at du får noe igjen på garanti eller reklamasjon, ettersom det vanlighvis skal litt til for at en indre del ryker.

 

 

Nope, Du får en swap eller flett ny telefon mens din gamle repareres.

 

Les trådene over, så forstår du samenhengen.

Vi er alle utmerket klar over at det byttes telefon.

Lenke til kommentar
iPhone-forhandlerne har en hemmelig tabell de går etter når garanti skal godkjennes eller avslås

 

Det er ikke forhandlerene som bestemmer om det er garanti eller ikke, men verkstedene :) Tabellen er vel ikke så hemmelig, har telefonen blitt skadd på noen som helst måte (trenger ikke å ha noe med det aktuelle problemet å gjøre) frafaller garanti.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg lest alle innleggene her, og TROR jeg har kommet til en konklusjon.

 

1. jeg syns det er JÆVLA dårlig gjort av både netcom OG apple at de ikke skjønner, at iphonen er en VELDIG skjør telefon, og at MYE slikt som lcd-reparasjopner og touchpanel reparasjoner burde gå under garanti.

 

2. jeg skal sende den inn til service på garantien, og om de nekter og fikse det, eller de krever over 1000,-, så skal jeg faen meg ha telefonen tilbake, og bruke 5000 spenn om jeg må, på og fikse den hos tekniker24 og/eller dr. ipod.

 

jaja... nok sinne, påtide og ringe netcom!

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg lest alle innleggene her, og TROR jeg har kommet til en konklusjon.

 

1. jeg syns det er JÆVLA dårlig gjort av både netcom OG apple at de ikke skjønner, at iphonen er en VELDIG skjør telefon, og at MYE slikt som lcd-reparasjopner og touchpanel reparasjoner burde gå under garanti.

 

2. jeg skal sende den inn til service på garantien, og om de nekter og fikse det, eller de krever over 1000,-, så skal jeg faen meg ha telefonen tilbake, og bruke 5000 spenn om jeg må, på og fikse den hos tekniker24 og/eller dr. ipod.

 

jaja... nok sinne, påtide og ringe netcom!

 

Du er sint på Apple og Netcom fordi du selv ødela telefonen din og må betale?

Endret av datating
Fjernet upassende setning.
Lenke til kommentar

Nesten alle telefoner er utsatt og en grunn til at forsikring selges på telefoner er nettopp pga. slike tilfeller som dette.

Når du sender den inn må du godta vilkår som sier noe om at hvis det ikke er garanti/reklamasjon må du stå for utgiftene. De er pålagt å opplyse om dette og det er fullt lovlig.

Er det du eller Netcom/Apple som ødela telefonen din? Der har du svaret om det er en garantisak eller ei. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...