Gå til innhold

Iphone 3g - garanti/LCD-skjerm/service?


Anbefalte innlegg

Høres kanskje dumt ut, men har tidligere erfart og få dekket skade/tap av mobiltelefon på reiseforsikringen min, og en egenandel på 500,- var alt. Går jo an å undersøke ;)

Høres ikke dumt ut, høres ut som svindel, som igjen er ulovig ;)

 

edit:leif

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres kanskje dumt ut, men har tidligere erfart og få dekket skade/tap av mobiltelefon på reiseforsikringen min, og en egenandel på 500,- var alt. Går jo an å undersøke ;)

Høres ikke dumt ut, høres ut som svindel, som igjen er ulovig ;)

 

edit:leif

 

Enkelte reiseforsikringer dekker det meste av aktivitet utenfor huset 4 vegger, og dekker både skade og tap når man "reiser".

Lenke til kommentar
Hmm.... Så en "reise" ned til matbutikken nedia gata holder?

 

Jeg reiste ut på byen og mista telefonen min sist helg.. noe håp?

 

Ja, det finnes reiseforsikringer som har bortimot så gode vilkår. Men det er ingen direkte standard, men du kan f.eks se Terragruppen sin.

 

Men for å være mer spesifikk, om du mister den dekkes det neppe. Samme om skaden er påført av deg selv.

 

Men det finnes innboforsikringer som dekker såkalte "tabber", og da ikke bare innen husets vegger men hele Norden. Jeg har selv opplevd gleden med komboen reiseforsikring og innboforsikring da jeg ble frastjålet en relativt dyr ny sykkel (over 10 000) på sykkeltur i Sverige. Reiseforsikringen dekker bare inntil 5 000 kr (vanligvis) og innboforsikringen min dekket resten.

Lenke til kommentar

Går nok dårlig for meg da, da den nok er mistet, regner værtfall med det. Da jeg våknet en søndag var den borte sammen med hukommelsen min. Får bare inse den som tapt, selv om sånt er kjedelig når den bare var noen uker gammel.

 

Så nesten gang er det vel lurt og ordne med forsikring FØR sånt skjer ;)

Lenke til kommentar
1. jeg syns det er JÆVLA dårlig gjort av både netcom OG apple at de ikke skjønner, at iphonen er en VELDIG skjør telefon, og at MYE slikt som lcd-reparasjopner og touchpanel reparasjoner burde gå under garanti.

 

Hvis en et fall fra en meters høyde skulle blitt dekt av garanti hadde nok den billigste telefonen på markedet kostet minst 2000, mens iphone hadde nok kostet rundt en 10 000 :) Litt urettferdig for de som er forsiktig med telefonen, eller bare skjønner at forsikring kan være en lur greie :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...