Gå til innhold

Akam.no: Testønske: Olympus E-620


Anbefalte innlegg

Kjære Akam

 

Jeg skjelver i henda, det klør i nevene.. VISA-kortet er polert og oljet opp. Klar til dyst. Jeg har lest meg opp alt det jeg kan klare på engelske reviews så vel at jeg ikke klarer å snakke norsk uten aksent lenger. Men det er ikke det samme som en skikkelig norsk test..

 

Kan ikke dere så (kjempe)snart som mulig komme med en test av dette kameraet? Jeg tør nesten ikke kjøpe det uten å ha hørt Akam's dom.

 

Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please Please please

 

sad-dog_resized.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke tid til å vente. Bare løp og kjøp ;)

 

Du blir bare enda mer forvirret over testen. De kan si ting som rokker med din tro på kameraet. De vil vise målinger som tilsier at kameraet er crap.

 

Grunnen til det er at tester er ikke "real life" som de sier på den andre siden av dammen. Det er sluttresultatet som teller; det som du ser på skjermen, på utskriften, på fotobøkene; det er det som teller.

 

Olympus er for mange ikke kult nok, dehar ikke nok kule features, og de suger rumpe med høy ISO. Og fy F***, E420/E620 har jo ikke et skikkelig grep en gang :ohmy: Men, faktum er de fleste som sier slikt; de har ikke prøvd. IOg de tør ikke; fordi de vet at de ender opp med å gå over til Olympus ;)

 

Fra spøk til revolver. Stress ned; du går ikke feil ved å kjøpe en E-620.

 

I mellomtiden kan du jo se på noen pene blomsterbilder tatt med en simpel E-420 og den latterlige 70-300mm-en.

 

I aprilfesten så brukte undertegnede, ok67, og Ingardj Olympus. Og jeg har sikkert glemt en del.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hei Tom

 

Takk for godt svar, og mange fine bilder :-)

 

Nei jeg vet nok at det er et kamera jeg vil bli fornøyd med. Men jeg håper samtidig at jeg slipper å sitte med kameraet nyinnkjøpt i nevva, hvor akam rett etter kommer med en test og det er tommelen ned.

 

Har bare lyst til å få med meg den først.. :-)

Lenke til kommentar
Kan ikke dere så (kjempe)snart som mulig komme med en test av dette kameraet? Jeg tør nesten ikke kjøpe det uten å ha hørt Akam's dom.

 

Pussig du skulle nevne det. Jeg bestilte det inn til test i går, men ikke få for høye forhåpninger nå da. Vi har som alle andre fått merke nedskjæringene som er så populære for tiden, så pga kapasitetsproblemer kan det ta tid før vi får testet dette. Vi ønsker selvsagt å teste det så snart som mulig, men det kommer an på en masse forskjellige ting når det faktisk kan skje.

Lenke til kommentar
Nei jeg vet nok at det er et kamera jeg vil bli fornøyd med. Men jeg håper samtidig at jeg slipper å sitte med kameraet nyinnkjøpt i nevva, hvor akam rett etter kommer med en test og det er tommelen ned.
Får en følelse av at du blander akamtester med dommens dag ;)

 

Om du kjøper det, og er fornøyd, så blir det ikke plutselig ubrukelig om akam kommer med noen negative bemerkninger. Slapp av, kjøp det du har lyst på. Enkelt og greit.

 

Foto skal være gøy. Ikke en konkuranse i å pisse høyest.

Lenke til kommentar

Jammen.. jammen.. jeg er jo glad i akam's tester joo..

 

Er nå engang slik at når man har lært seg en sides vinkling på ting, og har lært seg å vurdere utifra det, så er det fint å holde seg til den siden.

 

Er enda endel ting jeg trenger å få avklart. :-)

Lenke til kommentar
Er enda endel ting jeg trenger å få avklart. :-)

Bare kom med de tingene du lurer på så skal du få svar; tror jeg. I og med at E-620 har likhetstrekk med flere modeller som allerede eksisterer, så bør vi kunne svare på det meste. Men, den kan nok ikke stryke skjortene dine; det kan du slå fra deg med en gang ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Nei jeg vet nok at det er et kamera jeg vil bli fornøyd med. Men jeg håper samtidig at jeg slipper å sitte med kameraet nyinnkjøpt i nevva, hvor akam rett etter kommer med en test og det er tommelen ned.
Du kan jo lese http://www.akam.no/artikler/olympus_e-30/67426 og http://www.akam.no/artikler/test_av_olympus_e-400/33542 . E-620 er på mange måter en kombinasjon av de to kameraene, med teknikken fra E-30 og ergonomien til E-400. Bildekvaliteten vil være tilnærmet identisk med E-30 sin, det samme gjelder menyer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...