Gå til innhold

Win Xp og Promise Ide kontroller


Anbefalte innlegg

Jeg har mekket sammen en ny maskin og har i den forbindelse flyttet over en Promise Fasttrack 66 ide kontroller fra en Win Nt server jeg har hatt stående.

Kontrolleren finner diskene og jeg har fått satt "aray", men når jeg logger inn i windows så ser jeg ikke snurten av diskene. Jeg har selvfølgelig sjekket "diskmanager" og prøvd å "behandle" diskene, men de finnes heller ikke der. Jeg har også prøvd å installere ny driver til kortet, men WinXp vil ikke bruke denne da den mener å ha en nyere og bedre driver.

 

 

Hovedkort Asus A7N8X Delux V. 2.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns at jeg kan huske ett lignende problem fra en tidligere tråd.. Da lå løsningen i det du installerte windows.. Det står, mens den laster inn filer i installen, 'press xx key to install third party scsi or raid driver' eller ihvertfall noe lignende.. Det var det som måtte gjøres.

Men siden jeg har null peiling på det området, og så tråden for veldig lenge siden, så vet jeg ikke. :roll: Kan godt hende jeg er helt på jordet.. :D

Lenke til kommentar

ja, det står 'press f6 to install third party scsi drivers' eller noe i den duren, men det skal jo gå an å installere de ifra windows også! det gjorde jeg med min silicon image sil0680 ata133 controller... hmm, ser du kortet i enhetsbehandlig (device manager) da? er det et utropstegn foran kan du jo dobbeltklikke på den og velge 'installer driver på nytt' og så velger du 'har diskett'.

Lenke til kommentar

Det ordnet seg til slutt:

1, Jeg endte opp med å reinstallere windows og trykket F6 (tredjeparts Scsi/raid kontroller) under oppstarten.

2, Windows klarte likevel ikke å få kortet opp å gå, så jeg tok ut kortet igjen og startet maskinen på ny uten kortet før jeg på ny skrudde av maskinen, satte i kortet og fyrte opp.

3, Windows spurte dene gangen etter driver noe den fikk (nylastet fra Promise) og VOILA!! det virket. :woot:

 

Windows + logikk = USANT

 

Takk til dere som prøve å hjelpe :)

 

EDIT: Trykkleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...