Gå til innhold

Haike fra Oslo til Honningsvåg


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Når er senere ?

 

Vil gjerne ha hele historien :p

Det å skrive ned en god historie krever god tid. Jeg må sette meg ned utvilt og så kan jeg fortelle.

 

Men kan nevne at å haike etter at man har gått igjennom en tett jævla skog, har kvister over alt og ser ut som om man har falt ned fra månen - da får man ikke så god respons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Turen starta i Oslo sentrum, et sted det ikke går an å få haik. Så vi tok tbanen så langt nord vi kom, Sognsvann. Problemet er at der er det bare skog, så vi fant ut at vi skulle haike tilbake til sentrum igjen. Etter 20min ga vi opp og tok tbanen tilbake til Jernbanetorget for å klekke ut en ny plan. Vi tok tbanen videre til Helsfyr og derfra buss til Alnabru, vi skulle jo egentlig haike, men vi haika på en måte med buss og bane siden vi ikke hadde billett. På bensinstasjonen møtte vi masse folk som fylte bensin, og vi sa neitakk til flere. Ettersom dette var en så bra spot fant vi ut at vi ikke skulle si ja før vi fant noen som kunne kjøre oss til Hamar. Til slutt fikk vi haik med en snill dame, smalltalken gikk bra og det gjorde alt annet også.

 

På Hamar ble vi sultne og fant en Kiwi butikk like ved E6en. Der fant vi noen slitne bananer, og Kiwi har en garanti som sier at hvis du kjøper skitten frukt så får du dobbelt pris tilbake. Problemet var at vi måtte kjøpe den først, men vi fikk løst det ved å krangle litt. Av bananene fikk vi en femtilapp som vi måtte bruke smart, vi kjøpte nye brune bananer for dem mot at vi lovte å ikke bytte dem inn igjen. Slitne bananer er faktisk de beste bananene siden de inneholder mye et eller annet. Etter å ha spist ble vi tørste og måtte få tak i vann, vi hadde ikke flaske så vi fant to tomme cola flasker, skylte dem på dassen på bensinstasjonen og drakk vann. Så haika vi videre med en lastebilmann som skulle et stykke, rett før Trondheim var hans post.

 

En byggeplass, vi hjalp han med å lesse av de 72 pakkene med isolasjon før vi sa takk for oss. Det var ikke lenge før sola gikk ned så vi måtte handle raskt, vi fant et hus med ukliptplen (etter planen), ringte på, forklarte situasjonen noe som endte med at ekteparet syntes synd på oss og tilba oss både middag og overnatting. Noe vi sa ja til, sørtrøndersk gjestfrihet på sitt beste. Vi glemte å klippe plenen, osloholdninger på sitt verste. Dagen etter på skulle gubben inn til trondheim, så vi satt på inn dit. Der kunne vi ikke være lenge siden byer ikke er bra, med tanke på den dårlige starten i Oslo. Så vi brukte bensinstasjon trikset igjen, denne gangen en shell, esso eller statoil. Husker ikke, men det var like ved den veien som skjærer rett igjennom Trondheim.

 

Fra Trondheim fikk vi sitte på til, hold dere fast Mosjøen. Det begynte atter en gang å bli mørkt så vi fant ut at vi skulle slå opp teltet som vi ikke hadde. Jeg og min venn hadde kranglet om vi skulle å ha med telt eller ikke før vi dro, denne krangelen hadde endt med at min venn foreslo at hvis alt skulle være kjipt så skulle vi heller ikke ha liggeunderlag. Så vi hadde ikke det heller. Problemet var at det var utrygt for regn, så vi sjekka inn på en lekeplass i en barnehage. Du kan tro det var en sint barnehagetante dagen etter som ba oss komme oss vekk.

 

Skriver mer senere, beklager at mitt språk ikke er helt topp. Skulle ønske jeg forsto bedre, men samme det. Kult å skrive ned uansett, da kan jeg se tilbake om 40 år og le.

Lenke til kommentar

Ikke bare en fin historie men også lærerikt dersom andre vil prøve. Jeg har allerede vært på 2 turer i år helt alene. Jeg reiste til Danmark uten penger begge gangene. Kan sikkert fortelle om det hvis det skulle være interesse for det men det er jo ikke så allverden å skrive om slike turer dessverre men jeg er interessert i å få høre mer om deres haike tur så håper det ikke går 2 år til neste gang da : )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...