Gå til innhold

Speilrefleks eller digitalkamera


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå ute på jakt etter kamera. Skal innrømme at jeg har ingen erfaring whatsoever med kamera og bilderedigering bortsett fra familiekameraet. Jeg vet speilrefleks blir litt for "mye" for en amatør som meg, derfor sier jeg, helt uskyldig, at jeg gjerne kjøper ditt gamle til en fin pris. :blush:

 

Digitalkamera. Jeg har kikket på dette Canon-kameraet og det ser helt greit ut. Det sier jeg fordi jeg som nevnt ikke har noe peiling. Jeg vet bare at oppstartstid og batterilevetid er viktig.

 

Jeg sier på forhånd takk for alle svar og meninger vedrørende min jakt på kamera, og ønsker dere en flott foto-sommer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er nå ute på jakt etter kamera. Skal innrømme at jeg har ingen erfaring whatsoever med kamera og bilderedigering bortsett fra familiekameraet. Jeg vet speilrefleks blir litt for "mye" for en amatør som meg, derfor sier jeg, helt uskyldig, at jeg gjerne kjøper ditt gamle til en fin pris. :blush:

 

Digitalkamera. Jeg har kikket på dette Canon-kameraet og det ser helt greit ut. Det sier jeg fordi jeg som nevnt ikke har noe peiling. Jeg vet bare at oppstartstid og batterilevetid er viktig.

 

Jeg sier på forhånd takk for alle svar og meninger vedrørende min jakt på kamera, og ønsker dere en flott foto-sommer!

 

Speilrefleks eller digital, det kommer vel annpå ``hvor`` gode bilder du vil ha.

Men eg har et CANON IXUS85IS selv og det funker veldig fint for meg, eg får temmelig fine bilder med det, i vertfall fine nok for fotoalbummet mitt ;)

Om du skal ha et billig og lite camera vil nok CANON IXUS85IS være et bra et.

Til og med bestefaren min har ett sånt :)

Lenke til kommentar
6 megapixel - 10,1 megapixel
Pluss at Nikon-pakken inkluderer en Sigma 55-200 telezoom :roll:

 

Bamsemumsen: hvis du bare er interessert i kamerahuset med kitobjektiv, så er det denne pakken.

 

Mitt personlige råd hvis du har lyst på D40 med en telezoom i tillegg er å kjøpe den siste pakken og så heller spare opp litt penger til du har råd til Nikons egen AF-S 55-200 VR.

 

For øvrig, hvis jeg kan få lov til å spikke litt flis, så er alle kameraene som er nevnt så langt digitale kameraer. Det du spør om er strengt tatt om du vil ha et digitalt speilrefleks eller et digitalt kompaktkamera.

 

(Og Panasonic G1 som nevnes tidligere faller i en tredje litt udefinert kategori av digitale systemkameraer, siden det har utskiftbar optikk som et speilreflekskamera men ikke har noen speilmekanisme eller annen optisk søker).

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...