carmelita Skrevet 20. mai 2009 Skrevet 20. mai 2009 (endret) Etter at jeg måtte begynne å bruke gom pga tennene mine har det dukket opp muskelknuter i kjeven. Kjenner de både fra siden og nedenifra, og det er ganske ømt og vondt. Det plager meg virkelig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt de. Da jeg i tillegg er sanger (musikklinja, sang som hoved) er det enda mindre ønskelig, fordi en skal slappe av i kjeven. Det fungerer ikke spesielt godt når man har muskelknuter der. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg kan jo ikke slutte å bruke gom, og den er jo tilpasset til munnen min også, så jeg vet ikke lenger jeg. Endret 21. mai 2009 av carmelita
Cola911 Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 hæ? det er ikke bare sånn derre tykk hud da? det fikk jeg når jeg brukte det, der hvor de stål greiene går ut
carmelita Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Skrevet 21. mai 2009 De ligger ved kjevefestet eller hva jeg nå skal kalle det. Det er ikke bare tykkere hud, men muskelknuter, det kjenner jeg ganske godt for å si det sånn.
Vaio Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 De ligger ved kjevefestet eller hva jeg nå skal kalle det. Det er ikke bare tykkere hud, men muskelknuter, det kjenner jeg ganske godt for å si det sånn. Det spørs om knuten er pga. tenner som irriterer området eller om det er inflammasjon. Det beste rådet er å oppsøke fastlegen. Han/Hun vil vudere om du trenger ortopedisk/plastisk eller odentologisk tilsyn. Lykketil. Vaio ps. Hvor holder du til? (Linjen?)
carmelita Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Skrevet 21. mai 2009 Jeg tenkte meg kanskje at det ikke var så lett å løse selv. Kan eventuelt høre med en fysioterapaut jeg kjenner først. Jeg holder til på Gjøvik vgs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå