Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Muskelknuter i kjeven

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter at jeg måtte begynne å bruke gom pga tennene mine har det dukket opp muskelknuter i kjeven. Kjenner de både fra siden og nedenifra, og det er ganske ømt og vondt. Det plager meg virkelig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt de. Da jeg i tillegg er sanger (musikklinja, sang som hoved) er det enda mindre ønskelig, fordi en skal slappe av i kjeven. Det fungerer ikke spesielt godt når man har muskelknuter der.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg kan jo ikke slutte å bruke gom, og den er jo tilpasset til munnen min også, så jeg vet ikke lenger jeg.

Endret av Slettet-eNstFV
Videoannonse
Annonse
Skrevet
De ligger ved kjevefestet eller hva jeg nå skal kalle det. Det er ikke bare tykkere hud, men muskelknuter, det kjenner jeg ganske godt for å si det sånn.

Det spørs om knuten er pga. tenner som irriterer området eller om det er inflammasjon.

Det beste rådet er å oppsøke fastlegen. Han/Hun vil vudere om du trenger ortopedisk/plastisk eller odentologisk tilsyn.

Lykketil.

Vaio :wee:

ps. Hvor holder du til? (Linjen?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...