Gå til innhold

Noe alla Master of Orion 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært en stor fan av MoO serien, og liker den siste veldig godt så gravde den ut av skapet igjen. Og selve spillet og alle nivåene man har av kontroll er kjempefint, spesielt siden man ikke man har gode metoder for å automatisere de delene man ikke vil styre med, men vil påstå at GUIet er ganske så gammeldags.

Så spørsmålet er egentlig, er det noen som har tatt MoO3 og forbedret det? Jeg vil egentlig helst ha MoO4, men siden det ikke eksisterer så vil jeg ha tips om gode alternativer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det blir ikke akkurat det samme, men du kan se på Astro Empires. det er riktignok ett online MMO, men det minner litt om MoO :)

Free to play med litt begrensninger eller ca 170kr for ett år "upgraded". Første 10 dagene (eller er det 7?) er gratis upgraded account så du får testet litt. Det er riktignok realtime og ett rimelig nådeløst samfunn, men kan være verd å undersøke. :)

http://www.astroempires.com/

Skrevet

takk for tipset, men er litt usikkert. MMO spill er litt skumle, og antar at man ikke kan sette systemet sitt på pause så man ikke er utsatt for at andre utnytter at man ikke følger med.

Husker jeg spilte planetarion i sin tid, og selv om det var litt anderledes så var det alikevel den delen med at man ikke kunne dra bort uten å ha mulighet til å holde seg oppdatert i spillet. Og det tok grusomt mye tid etter hvert.

Skrevet (endret)

Det er alltids en risiko ja :)

Forøvrig, du kan sette kontoen din i vacation mode jo, der du ikke kan bli angrepet, men tjener mindre credits per time.

Endret av MrLee
Skrevet
Jeg vil anbefale Galactic Civilizations 2 og Sword of the Stars. GalCiv2 er så nært MoO4 som du kommer. :)

Får titte på galactic civilizations, Sword of the stars mener jeg jeg har prøvd tidligere og den falt ikke helt i smak

Skrevet
Jeg vil anbefale Galactic Civilizations 2 og Sword of the Stars. GalCiv2 er så nært MoO4 som du kommer. :)

Får titte på galactic civilizations, Sword of the stars mener jeg jeg har prøvd tidligere og den falt ikke helt i smak

Galactic Civilizations 2 Ultimate Edition (hovedspill + 2 addon) faar du fra play.com for 23.49€ :) :

Click

Skrevet

GC2 kostet 243,- for å laste ned fra sidene dems, så satset på det.

Er litt usikker foreløpig, føler det er ett eller annet som mangler i forhold til MoO, men mulig det kommer etter hvert. Store fordelen sammenlignet med MoO er at det har ett mye mer moderne UI og dermed mye enklere å spille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...