Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan hadde du reagert om dama gav bort random kyss?


Gjest Guest_TP_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. skulle likt å lese den lovboka hvor alt om "dette er ting du gjør med kjærester:", "dette er ting du gjør med venner", "dette er ting du ikke gjør mens du har kjæreste" osv...

 

Jeg er vanligvis imot uskrevne regler for de pleier å være latterlige, men noen ting kan vell betegnes som uskrevne regler.

Lenke til kommentar

Ja, og da stort sett de uskrevne reglene som de fleste er enige i? Slikt som å være utro mot en kjæreste, det er det få som er imot (selv om mange er det)...men så er det forskjellige former og grader av utroskap, noe som i stor grad defineres subjektivt. Tenk hvor mye lettere det hadde vært uten normer ^^ da kunne alle bare gjort som de ville uten at andre hadde reagert på det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg hadde reagert på det, ja. Kyss på kinnet = ok. Kyss på leppene = no go.

 

Jepp. Det er lite som er mer irriterende enn slike fakter - de gangene jeg har opplevd jenter som insisterer på slikt selv om de befinner seg i forhold har de hatt det jeg vil kalle et sykelig oppmerksomhetsbehov og trang til bekreftelse. Det er et tegn på dårlig selvtillit, egoisme og illojalitet, og generelt sett lite attraktivt om man ønsker et varig forhold. Selv ville jeg fortalt akkurat hva jeg synes, og om det var null gehør for det, dratt min kos.

 

For min del handler ikke det å mislike slikt om å eie dama; det blir bare for dumt når dama på død og liv må søke oppmerksomhet av det slaget fra andre menn mens hun er i et forhold. Har man behov for slikt får man heller holde seg singel. Om man skal viske ut alle grenser for hva som er greit og ikke greit bare for å ikke virke "eiesyk" er man ei pyse uten ryggrad, ikke edel.

Lenke til kommentar
Hvis man ser på kyss på munnen fra en guttevenn som oppmerksomhetssøking så er nok ikke problemet jenten. Så får man heller sitte igjen med masse ryggrad og svært lite forståelse.

 

Hva er en god grunn til at en skal godta slik om en ikke synes det er OK, da? I de tilfellene hvor jeg (merk jeg) har støtt på slikt har det vært i kombinasjon med annen adferd hvor summen har vært å forstå som et behov for oppmerksomhet og selvbekreftelse. Om du velger å lese det som at jeg mangler forståelse er det en antagelse fra din side.

 

Om du ærlig talt synes slikt er greit er jo det fint for deg; om du leser posten igjen ser du at bemerkningen med ryggrad var mot disse som egentlig ikke synes det er noe stas, men godtar det for ikke å virke eiesyke. Selv ser jeg ikke noe behov for å kysse rundt på all slags jenter mens jeg er i et forhold, og forventer den samme form for respekt tilbake. Mulig det gjør meg gammeldags, men jeg kan igrunnen leve med det.

Lenke til kommentar
Godtar du at jenter som kysser guttevennene sine før hun traff deg fortsetter med det etter dere blir sammen?

 

Nei, det gjør jeg ikke. Derfor styrer jeg så godt jeg kan unna typen jenter som føler at dette er naturlig og viktig for dem å kunne drive med om jeg er ute etter noe seriøst. Det blir feil å gå inn i noe forhold der man fra starten av ønsker å rette opp på ting ved den andre. Antar at vi snakker om kyss på munnen fremdeles; kinn har jeg ikke problemer med.

Lenke til kommentar

Et lett kyss på munnen ville jeg personlig ikke reagert så veldig på. Tunge, derimot, ville for min del vært over grensen.

 

I det store og hele er det akkurat det det går på. Hvor går grensene for deg, eller rettere for dere i et parforhold?

Det kan være lurt å sette seg ned å prate om det.

 

Snakke sammen om hva man aksepterer og hva man ikke kan akseptere av oppførsel i et forhold. Fortelle om hvorfor man ikke aksepterer f.eks et lett kyss på munnen.

Kan man flørte med andre? I så fall, hvor langt. Hva regnes som flørting?

 

Det som for meg er vanlig vennlig oppførsel kan for deg være å gå langt over streken for hva som passer inn i et forhold.

 

Om ikke annet, så har du ved at dama gav bort randem kyss, fått en mulighet til å sette deg ned med henne, og dere kan snakke ut om hvor grensene går.

;)

Lenke til kommentar
Hmm.. skulle likt å lese den lovboka hvor alt om "dette er ting du gjør med kjærester:", "dette er ting du gjør med venner", "dette er ting du ikke gjør mens du har kjæreste" osv...

 

Eksen min skrev denne boka. Den heter 'Sanne's Lov'.

Hun siterte den HVER kveld i et år. Kan sikkert skaffe deg en kopi.

 

 

Jeg mener det er en STOR forskjell på et lite smask og en ekte liplock.

 

Jeg mener det er en STOR forskjell på hvor sjalu folk er. Snakker ikke folk med partneren sin?

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært dama mi, så hadde jeg rabla. Har man en kjæreste, bør man kunne forvente å ikke være "tredjemann den kvelden som får et kyss".

 

Hvorfor skal ho kysse andre gutter/menn når ho har kjæreste ? Hvilke signaler sender hun til den sauen ho kyssa ?

 

Nei, for ei drittkjerring. Håper ikke jeg får meg sånn dame...

Lenke til kommentar

Jeg hadde, fullstendig ærlig, ikke taklet det bra.

 

Dette er meg, som har holdninger ut i fra mitt eget forhold. Om andre er OK med slikt for være opp til dem, men for min del er å kysse andre enn kjæresten ett soleklart no-go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...