Gå til innhold

Fujitsu AMILO Xi 3670 Q9000 VS Fujitsu AMILO Xi 3670 - P8600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal bruke den til å spille for det meste. den må beherske Wow, Lotro og andre systemkrevende spill. Ser også mye film/serier på pc-en derfor 18,4 tommer og HD:-)

Merker man stor forskjell når man bruker en quad core prossesor i forhold til vanlig? De 500 Gb ekstra hardiskplass bryr jeg meg ikke om, i og med at jeg bruker ekstern hardisk for det meste.

Endret av Eikeflisa
Skrevet

Til å spille med er det veeldig dårlig kjøp siden du betaler sykt mye ekstra for stor skjerm, oppløsningen, quad core og bluray.

Q9000 vil være mye bedre om du skal rendere filmer og bruke den til programmer og spill som er designet til å kunne utnytte 4 kjerner. Til spill som ikke kan utnytte 4 kjerner, så vil P8600 være bedre, men flere å flere spill blir laget med quad core støtte. Quad core er helt klart fremtiden.

• 4 uker senere...
Skrevet

ripper opp i denne litt utdaterte tråden jeg, siden jeg er på bærbar-jakt. er denne pcen et godt kjøp for en casual gamer og en som gjerne vil se film på datan. Jobber til sjøs så da er det greit å ha en litt svær data å se film på og spille litt. men lurer på om p8600 prosessoren blir litt i svakeste laget?

Skrevet

Skal du spille veldig CPU krevende spill, vil P8600 være flaskehalsen. Hvis ikke, er det en helt kurrant prosessor.

Jeg har P9500 som er 130mhz raskere, men jeg undervolter prosessoren so gjør at jeg mister en halv multiplier siden programmet jeg bruker ikke støtter det. Så min prosessor er igrunnen 2.4ghz som P8600 og jeg har aldri hatt problemer med for dårlig prosessor.

Prosessoren er ikke så viktig altså. Det er skjermkortet som er det klart viktigste generelt.

Skrevet

Okay, sikkert mer enn godt nok til mitt forbruk da :) noen som har kjennskap til skjermen på denne maskinen? har letet etter tester men finner nada. lurer på hvor lyssterk og hvor gode farger denne skjermen har. I og med at skjermstørrelsen er den største fordelen med denne datan bør jo også kvaliteten på den bety alfa omega.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...