Gå til innhold

[Løst]Best med PSU oppe eller nede i kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Ser etter nytt kabinett i disse dager men klarer ikke å bestemme meg.står mellom Lian-Li eller Antec. Som jeg har skjønt det så er det bra kvalitet i dem begge. Jeg er optatt av at den skal bråke minst mulig og at det skal være skikkelig kjøling i det. Og det jeg ser er at Lian Li har PSU på "vanlig" plass men Antec har dem i bånn. Hva er mest gunstig?

 

Dem 2 det egentli står emellom er Lian Li PC8BSCANDV3 eller Antec Mini P180

 

Er litt vanskli å vite hva man skal gå for. Dette er jo et kabinett som skal være med igjennom noen oppgraderinger er tengt så er jo greit at det er støysvakt.

 

Vill gjærne holde meg rundt 1000.-

 

Vilket av disse bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke Antec 900?

personlig liker jeg best PSU nede i kabinettet, men tror ikke det er noen spesiell forskjell på det....

 

Har sett litt på det også.. men støyer ikke det mye da? jeg har ikke så mye peiling på dette men en kompis sa han hadde et med vifte på toppen som bråka noe veldig... så jeg antokk bare det var 900:en. Men er det et godt kabinett? er som sagt ganske opptatt av støynivået.

 

Tenkte da på å få tatt PSU luften utenifra... endten over eller under. men om ejg går for ett 900 så må jeg ga kappe hull i bånn av kabinettet... det er jo litt pes bare det. er "bare" å ha en hålkopp. men er jo ikke helt 100 å gjøre det heller.

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Det har ingen praktisk betydning om PSU er oppe eller nede.

 

 

 

Antec P180 er et bedre kabinett om du vil ha det som produserer minst støy. Antec er delt i to kammer, et for PSU og HDD og ett for HK. Dette er veldig gunstig for kjølingen av GPU og CPU.

 

Ser ikke ut som om det er hull det PSU sitter... så da må jeg kjøpe ny PSU å det har jeg ikke råd til... så ser ut som om at det heller mot Lain kabinettet.

 

Og ser ut som Antecen er Mini ATX så da sier det seg selv at jeg ikke kan bruke det...

Lenke til kommentar
Hva mener du med ikke hull? Alle strømforsyninger som passer i lian-li passer i P180

 

Antec P182 har ATX.

 

 

P182 kan jeg ikke ha da det er 1 cm for høyt:S

 

Jeg har 120mm vifte i bunn av min PSU. Hvor skal den da dra inn luften om man monterer den ned emot bunnen på kabinettet? kan jo snu det... men er vel ikke optimalt det? Men uansett så passer ikke P180 pga miniATX og P182 er 1 cm for høyt for og passe i møbelen den skal stå i. Så det er litt kjipt egentli... men tror du Lian kabinettet skulle vært et dunt valg da?

 

Kikka litt på dette også... men da er det de med støyen da som jeg helst vill holde så lav så mulig.

Lenke til kommentar
Målene på P182 er medregnet "spoilern?"

 

Jeg har p182 med PSU som har viften i bånn. Dette er snakk om en gammel, dårlig PSU med relativt lav kjøleevne. Ingen stabilitetsproblemer, selv ikke etter 12t med Prime95 og Q660@3,3Ghz

 

 

Jeg har akk. 51,2cm å gå på... ikke en millimeter til:D Men vet ikke åssen det er tatt mål jeg. får jeg den inn der så er det helt klart et alternativ ;)

Lenke til kommentar

Ble ikke helt ferdig å svare på forrige spørsmål seg jeg..

 

 

Lian-li er definitivt ikke et dårlig alternativ, og kjøper du silikonfester til viftene og henger hdd i o-ringer (se sticky under støydemping.) så har du en nesten like stille maskin som du ville hatt med P180.

 

Det er faktisk mulig Lian-Li har silikonfester på HDD, les en review og finn det ut ;)

Lenke til kommentar
Ble ikke helt ferdig å svare på forrige spørsmål seg jeg..

 

 

Lian-li er definitivt ikke et dårlig alternativ, og kjøper du silikonfester til viftene og henger hdd i o-ringer (se sticky under støydemping.) så har du en nesten like stille maskin som du ville hatt med P180.

 

Det er faktisk mulig Lian-Li har silikonfester på HDD, les en review og finn det ut ;)

dem har silikon eller gummi fester till HDD. Men får du tatt mål på ditt P182 å sett hvor høyt det er?for0 er det mindre enn 51cm uten den spoilern så er det jo bare å ta den bort. ;)

 

M.V.H

Lenke til kommentar
P182 er 51,3cm. Dette er uten "spoileren" bak, den bygger på 2,5cm ekstra.

 

Da skal jeg dra hjem å måle skikkelig nøye etter jobben. Men da vill man jo ikke få brukt for viften på tippen, da den er klint opp emot en benkeplate?? At det skal være så vansklig å få bestemt seg for et kabinett a gitt ;D

 

Men jeg vill ha en lavt støyende maskin så da får jeg henge litt her å stille masse "dumme" spørsmål til folk som har mer peiling :D

Lenke til kommentar

Hehe, kjøper du en skikkelig Noctua-vifte for å ha bak og en for å ha fremme så vil ikke kjølingen (eller støy) være noe problem.

 

 

Med den HW du har kommer det ikke til å gå varmt.

 

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, kabinettet står inne i en møbel og jeg får kun brukt vifta bak. Jeg har nesten samme HW som deg, og varme er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Hehe, kjøper du en skikkelig Noctua-vifte for å ha bak og en for å ha fremme så vil ikke kjølingen (eller støy) være noe problem.

 

 

Med den HW du har kommer det ikke til å gå varmt.

 

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, kabinettet står inne i en møbel og jeg får kun brukt vifta bak. Jeg har nesten samme HW som deg, og varme er ikke noe problem.

 

 

Skal vel oppdattere til en E8400 og en større PSU iløpet av neste måned. Men troe ikke det vill bli så mye vareme av den grunn. Men har plass till akk. 51,3cm.For det er tatt med beinen i det målet??? Så da tror jeg at jeg går for det.men har ikke rå til å kjøpe andre vifter nå... får ta det neste måned.skal bytte ut den på PCU kjøleren også må bare se om den går å bytte.

 

M.V.H

 

Men hvor mange vifter er det plass til i P182? Og hva er nødvendig?

Lenke til kommentar
Det er plass til 5. Det følger med 3.

 

Du bør minst ha en til for å ha fremme i kabinettet.

 

Jeg finner ikke tomstokken så du bør finne noen andre som kan måle kabinettet helt korrekt.

 

 

Da er det bare å sitte å vvente på at mone konstaterer det som er sakt at det er 51,3mm. Hvis ikke så blir det nok et Lian Li for der vet jeg at jeg får plass. Der følger det også med 3 någelunne stillegående vifter.

 

Men hvis det blir Lian li så blir det å kjøpe et slikt støydemings kit å klistre på inne i kabinettet.

Lenke til kommentar
Hvilket støydempingskit?

 

 

Tviler på at det vil bråke mye, prøv før du kjøper noe annet en viftefester.

 

Tror det blir bedre enn det cheftec jeg har. og lian li er jo kvalitet da. Men ser seff fordelen med 2 kammere. MEN skal sjekke dette med høyder:D

 

Tenkte på et slikt kitt hvis det støyer.

 

Men tar med et slikt kit som dette eller dette hvis jeg kjøper et Lian kabinett.

 

Står jo "3 stk. 120mm MIST-vifter (15.5 dBA) medfølger." så dem skal prøves før jeg ev. kjøper noen Noctua. Men ser den 800RPM ligger på 8dB, stemmer det? er den så stille?

 

Skal ha en slik på CPU:n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...