Gå til innhold

Nakamura Nitro Presicion - Mye feil, heve kjøp ? Hjelp ?

Haughty

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte en Namakura Nitro Presicion til 8000.- fra Intersport for ca 2 uker siden. Var happy med det, syklet ca 5 km på prøvetur, men så kom det endel subbing fra front-dekket etter en stund, og det trillet fryktelig dårlig. Så stoppet og testet litt. Hørtes ut som skivebremseklossene subbet veldig. Tok av dekket, satte det på, men da ble det bare værre.

Tok med sykkelen tilbake.. hadde også hørt endel subbing fra bakdekket. De fikset litt på noe, så fikk jeg den tilbake. Men dekket spant fortsatt utrolig dårlig, så jeg gikk tilbake igjen for det var ikke slik trill på de andre syklene i butikken, sjekket det mens jeg ventet. Så strammet de opp eikene på dekket. Så det virket som det trillet bra igjen.

Syklet igjen på tur, men nå kom det en krenge lyd hver gang jeg tok i litt. Dro tilbake.. dette viste seg å være en feil på rammen, som gjorde at bakbremsen kom inni eikene hver gang de ble utsatt for litt press. Det tok en stund før de fant ut av det. Tilbød meg en ny sykkel, men hadde ikke den rammestørrelsen inne så de skulle fikse det. Samtidig merket jeg også at det var endel vibrasjon når jeg bremset med bakbremsen.

Da de endelig hadde fikset dette og det hørtes greit ut når jeg syklet. Tok jeg den med meg igjen. Med litt avsmak i munnen og gleden over ny sykkel var ikke helt den store. Syklet frem og tilbake til jobb 1 gang, men syns det gikk litt trått og bakbremsen vibrerte veldig. Nå triller da forhjulet udugelig igjen og bakbremsen vibrerer / subber voldsomt. Itilegg er det endel ulyd når jeg tråkker.

Hadde ordentlig sykkel før, som ble stjålet, så husker ikke helt. Men itilegg, så "hopper" kjeden veldig når jeg girer.. er ikke noe "smooth" giring.. om jeg tråkker samtidig som jeg girer så hopper liksom pedalene veldig når jeg girer.

Ringte igjen til intersport... de sa de hadde fått inn en 22" ramme igjen og jeg kunne komme for å bytte.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte til en helt ny lik sykkel, evt. heve kjøpet og kjøpe den samme sykkelen bare i Diamant utgaven.. som vistnok skal være den samme. Evt, om det er andre sykkler jeg kan få for 8000.- med tilsvarende utstyr.

Kjenner jeg er litt skeptisk til å ordne meg en helt identisk sykkel nå som jeg har hatt så mye trøbbel.

Noen tanker / innspill ? Regner med jeg har kjøpsloven på min side mht å heve kjøpet når det har vært såpass mye trøbbel. Er vel nøyaktig 2.5 uker siden jeg kjøpte den og den har vært frem og tilbake for fiksing i 2 uker.

Veldig takknemmelig for svar ! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg si at å bytte til diamant utgaven vil ikke utgjøre noen forskjell fra å bytte til en ny nakamura. Eneste forskjellen der er fargen på sykkelen.

Nå har du vel to valg. Du kan godta tilbudet om en ny sykkel, som da vil være deres avhjelp forsøk. Eller du kan kreve kjøpet hevet. Den siste der forutsetter at samme feilen har oppstått for tredje gang. Den trenger bare å være forsøkt fikset to ganger, men den må jo da oppstå for tredje gang for at du skal kreve kjøpet hevet. Da vil du i dette tilfellet ha krav på alle pengene tilbake.

Når det kommer til utstyrsnivå så er det vel ikke mye som er bedre i denne prisklassen, men hvis du før du kjøpte hadde flerne alternativer du vurderte så kan du jo revurdere dem. Ellers så vil ikke jeg si at det er noe problem og godta tilbudet om ny sykkel og forvente at den er uten problemer.

Lenke til kommentar

Kom hjem med ny sykkel og da jeg var hjemme oppstod det rare lyder i fordekket igjen, og forhjulet trillet halvparten så bra som bakdekket. Så dro tilbake og de så på det, skulle ringe tilbake.. og ville bytte fordekk, men tenker jeg hadde blitt lyttende etter lyder osv uansett så hevet kjøpet. Fikk tilbud på en Univega Geo TR 70 fjorårets modell med vil pris på 11000 til 7990.-, fullt xt sett tror jeg uten demper. Er dette en grei sykkel ? eneste "aberet" var et det er felg-brems... vet ikke om det har så mye å si, men er det mulig å oppgradere til skivebrems i fremtiden ?

Takker for svar sålangt =)

-hau

Lenke til kommentar

Husk og at du kan kreve og få heve kjøpet og få pengene igjen siden omlevering (at de gir deg en ny sykkel) regnes som et avhjelpsforsøk. Det nye tilbudet du har fått ser for meg ikke ut til å være noe særlig bedre enn hva en hvilken som helst annen kunde også ville fått. Men hvis du synes det er en sykkel du kunne tenkt deg så er det jo bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...