Gå til innhold

BK: Arkivdykk i Rundebilder


Anbefalte innlegg

post-70335-1242300055_thumb.jpg

Ikke så orginalt, men jeg synes det er noe ved dette bildet. Står det på egne bein? Eller mangler det en elg, eller en flyvende hollender?

 

Jeg er veldig usikker på hvordan bildet framstår på weben. Har slitt en del med fargerom kallibrering o.l. i det siste. Det skal være antydning til tegning i de mørke partiene, unntaket er nede i høyre hjørne, der er det svart som en kullbinge.

Ser dere det sånn på deres skjerm?

 

post-70335-1242299849_thumb.jpg

Ny versjon med mer fargemetning, eller alt uendra.

(Sett på nettet, samsvarer denne mer med det jeg ønsker. Sett i redigeringsprogrammet virker det overmetta.)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er veldig usikker på hvordan bildet framstår på weben. Har slitt en del med fargerom kallibrering o.l. i det siste. Det skal være antydning til tegning i de mørke partiene, unntaket er nede i høyre hjørne, der er det svart som en kullbinge.

Ser dere det sånn på deres skjerm?

Jeg må nok se litt mer på bilder for jeg utaler meg der.

 

Men jeg ser detaljer nede til høyre på den laptopen jeg sitter på nå (en Thinkpad X31).

 

Tom

Lenke til kommentar
På den andre skjermen her på jobben er det mørke partiet helt gjengrodd ...

 

Tom

Er dette en noenlunde skikkelig skjerm, eller normalt crappy jobbskjerm?

 

Gjelder det omtrent hele nedre tredel, eller bare i høyre hjørne?

Hvis det bare er hjørnet som er tilfelle, da har jeg truffet omtrent der jeg vil i blindebukkredigeringa mi.

Lenke til kommentar
Er dette en noenlunde skikkelig skjerm, eller normalt crappy jobbskjerm?

 

Gjelder det omtrent hele nedre tredel, eller bare i høyre hjørne?

Hvis det bare er hjørnet som er tilfelle, da har jeg truffet omtrent der jeg vil i blindebukkredigeringa mi.

Crappola deluxe skjerm - det er bare høyre hjørne. Kan si noe mer fornuftig når jeg kommer hjem og sjekket der.

 

Tom

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser antydning til tegninger der, selv på min temmelig usnobbete skjerm (har PC'en koblet opp til en 32" LCD TV). Fin stemning i bildet! Morgen eller kveld?

 

www.imaging-resource.com har noen enkle testbilder på web, som er greie hurtigsjekker:

zBlackCalCheck.jpg

Her skimter jeg så vidt en bitte-bitte-liten forskjell på 9, mens 5 og 7 begge fremstår helt svarte. Jeg lever med det, for når jeg endrer på dette får jeg enten et grått sortnivå, eller dårlig oppløsning i andre enden av skalaen - og alt lysegrått ser utbrent ut.

Lenke til kommentar

Det er ingen problemer se detaljene nede i høyre hjørne på laptop'en min. Der er det også lett å se forskjellene i bildet som a_aa linker til.

 

På den andre skjermen jeg har hjemme (en acer 19") så er høyre hjørne nesten igjengrodd - men ikke så ille som skrotet på jobben.

 

Tom

Lenke til kommentar

Høres ut til at jeg har oppådd omtrent det jeg ville, sånn i forhold til presentasjonen. Så da har jeg funnet meg en metode rundt problemet, inn til jeg finner en permanent løsning. Altså:

1. Redigere bildet sånn at det ser ok ut, i redigeringsprogrammet.

2. Dra ned Brightness og opp Saturation et del knepp.

3. Eksportere eller lagre for web.

Litt over bekken etter vann, og ikke akkurat en nøyaktig metodikk, men bedre enn å ha null kontroll.

Takk for hjelpa :)

 

Og takk for tilbakemeldinger på selve bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...