Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Best mulig bil til 50000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg "ny" bil til høsten (eller før), og lurer da på hvor jeg får mest for pengene? Hører flere sier at jeg skal gå for japansk, men jeg aner virkelig ikke. Litt hjelp? Noe dere kan anbefale? Rundt 50k altså.

Hva er viktig? Kjøreegenskaper, sportslighet, kvalitet, komfort, størrelse osv

Lenke til kommentar

Opel er godbil for de som liker å betale for problemer. :) Jeg vil anbefale deg å ha en bil som er pålitelig hvis dette er din førstebil, og hva er det som er bedre enn Toyota Corolla? DET er go' bil! Hvis du vil ha en litt mer sporty bil, vil jeg anbefale Toyota Celica.

 

Dette er såklart min subjektive mening, men Toyota som førstebil er noe ingen her kan si at ikke er smart.

Lenke til kommentar
Toyota er ikke så fantastisk som alle skal ha det til. En i familien tilbrakte tusener av kilometer bak en Corolla, og det er noe av det siste han kunne tenke seg igjen, både fordi komforten var elendig og fordi den var langt ifra feilfri.

 

Vil nokk bestandig være krangel om slikt.

 

 

Men fattern har hatt en 98mod corolla i 5-6 år nå, og eneste han har byttet er clutch, som gikk sund da han tauet en annen bil.

 

og den ble eu godkjent i dag faktisk, med 0 feil.

Lenke til kommentar

Fattern hadde en Camry fra den var fabrikksny i 1987 til han byttet den mot en av de første RAV4 II her i byen i 2000. Ikke et feilkakk eller trøbbel noen gang. RAVen, som han har ennå, har heller ikke vært problematisk. Noe knirking i dashbordet og et stag til bagasjedøra er vel det eneste, begge deler fikset greit.

 

Ellers er jeg jo veldig glad i Saab. Får en Fin Saab 9000 til femti store, med motorer som strekker seg fra 2,0i (130hk), via 2,0turbo (150hk) og 2,3i (180hk) og opp til 2,3turbo (225 hk). Fins flere motorvarianter blant disse, men det er disse som er hovedmodellene. :) Komfort i massevis, og mye utstyr gjør dette til en vinner.

Endret av OML
Lenke til kommentar
Volvo 850.

Robust.

Billige deler.

Rekkefemmer.

Billig i drift.

Billig forsikring.

Kanongod komfort.

Ruster ytterst lite.

Eksempel:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16924581

 

Finner du en T5 har disse 225 hk orginalt og kan chippes til 280 hk dersom du trenger motor. Ergo, ulv i fåreklær :)

 

 

når ble VOLVO billig å kjøre med? jeg har aldri sett at volvo har reklamert for at de er billig å kjøre med.

 

har en kompis og han hadde volvo før. bytta pga den brukte 1.5 liter på mila. galskap.

 

den volvoen du linker til er det en 2.5 liters motor i med 170 hk. tror du ikke den drikker ?

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Se her, ja! Mye å ta stilling til. Til deg som spurte hva som var viktig med denne bilen så vil jeg heller nevne hva som ikke er så viktig. Drivstofforbruk (innenfor rimelighetens grenser), størrelse og bak/frem/4wd. Kan nok si med en gang at Calibra er uaktuelt. Aldri likt dem. Toyota og Volvo er jo også tips jeg har fått før. Syns dette er veldig vanskelig. Dette er ikke førstegangsbil btw. Blir min andre.

Lenke til kommentar
når ble VOLVO billig å kjøre med? jeg har aldri sett at volvo har reklamert for at de er billig å kjøre med.

 

har en kompis og han hadde volvo før. bytta pga den brukte 1.5 liter på mila. galskap.

 

den volvoen du linker til er det en 2.5 liters motor i med 170 hk. tror du ikke den drikker ?

 

Min 2,3 T5 bruker ca 0,7 - 0,8 på mila under langkjøring.

På bykjøring ligger jeg på rundt litern.

 

Og det er bil med 280 hk, og Volvo.

 

Drivstofforbruket styres som regel av høyrefoten, uansett bil.

 

En volvo drikker ikke mer enn andre biler i samme klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...