Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke virke så oppgitt :) Ok, men det fins mange flotte øvelser du kan gjøre uten vekter, du har jo kroppen din! Synes du skal ta en titt i nybegynnertråden og gjerne diverse andre tråder, og så kan du heller stille opp forskjellige øvelser mot hverandre/spørre litt om hvilket program du bør følge om du ikke finner ut av alt i f.eks. nybegynnertråden.

Lenke til kommentar

Det går helt fint å begynne med alt av vekter om du har rett teknikk. Men jeg ville ikke ha løftet kjempetungt om du var yngre enn 15 år f.eks, kroppsøvelser er fint.

 

Ser ikke poenget med å kjøpe et slikt hantel-sett. Kjøp deg heller en stang(olympiastang f.eks. men denne er dyr, dog en veldig god investering), med den kan du ta knebøy, markløft, benkpress(liggende på gulvet eller et bord eller noe slikt), bicepscurl, tricepspress, roing, og sikkert noen flere også.

 

Det du også kan gjøre er å begynne på treningsstudio som de fleste andre gjør, men dette går kanskje ikke i og med at du må være 16 år på de fleste sentere.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Jepp, tenker på en sånn ;) En olympiastang liker jeg bedre(har prøvd en slik du linket til) men den er altså dyrere (jeg vet ikke hvor mye), og vektene til den er sikkert også dyrere. Men du kan jo kanskje snakke med din far eller en kompis og gjøre en felles investering. Slikt kan jo også fint selges videre.

 

Edit: Kanskje like greit å ikke velge olympiastang, ettersom denne veier 20kg, noe som kan bli upraktisk på øvelser hvor dette er ganske mye, f.eks. tricepspress (i mitt tilfelle). Det er jo ikke sånn at du kan ta av vekt på selve stangen heller. Kanskje like greit å gå for den 10-kilos stangen.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Okei, så jeg burde heller kjøpe en slik stang+vekt istedetfor det settet jeg linka til før?

Og hvilke vektskiver burde jeg kjøpe?

Jeg er vel ikke sånn kjempesterk heller..

Er 187cm høy, snart 15år og mellom 65-70kg..

Tar ca 30 pushups i strekk....

Endret av Vanzyman
Lenke til kommentar

Du er ganske normal, og en 20kg-stang blir ganske mye i isolasjonsøvelser for deg vil jeg tro. 30 push-ups er bra, men det gir bare en indikasjon på musklene dine i mage/bryst/triceps og kanskje også din mengde kroppsfett/høyde.

 

Synes du skal gå for stang ja, om det enn er olympiastang eller en slik 10-kilos stang. Jeg ville gått for 10-kilos stangen i første omgang.

Lenke til kommentar

Joda;)

 

Kjørte en liten økt jeg fant på selv idag x)..

 

-Hoppetau en liten stund

-4x20 Crunches

-12 - 17 - 13 - 13 - 10 Pushups med 60sek pause mellom hver runde

-90 gradern i 1 minutt 2 ganger

-Løfte bena sidelengs til det svir:p

-Ro 200 ro-tak

-Hoppetau en liten stund

 

Men er det normalt og få utrolig vondt i armene når man hopper tau eller er det bare jeg som gjør noe feil x)?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er normalt.

 

Men jeg vil bare nevne, med denne økten vil du forbrenne kcal, og du vil muligens greie flere pushups/få mer magemuskler etter hvert, men utenom det vil du ikke øke iså mye i verken volum eller styrke pga progresjonen jeg nevnte. Nå har du jo faktisk ikke noen vektøvelser her, så da blir det omtrent som du har skrevet opp, men jeg tenker på hoppetauet og slikt, det vil bare forbrenne kcal og muligens gi deg bedre kondisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...