Gå til innhold

Reklamere på headset


Anbefalte innlegg

Vurderer og reklamere på et headset jeg ødela her om dagen.

Klarte og reise meg opp med headsettet på hodet når jeg satt ved pcn. Noe som førte at ledning ble revet av der splitteren skiller mellom mic og hodetelefonutgang.

Har aldri opplevd at headset skal gå så lett i stykker(pleier å bli plugga ut av pcn, ikke ryke ledningen..)

Er det noen vits å reklamere på det eller må jeg ta dette på min kappe(fattig for tiden så kan krangle en del for å få nytt :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer og reklamere på et headset jeg ødela her om dagen.

Klarte og reise meg opp med headsettet på hodet når jeg satt ved pcn. Noe som førte at ledning ble revet av der splitteren skiller mellom mic og hodetelefonutgang.

Har aldri opplevd at headset skal gå så lett i stykker(pleier å bli plugga ut av pcn, ikke ryke ledningen..)

Er det noen vits å reklamere på det eller må jeg ta dette på min kappe(fattig for tiden så kan krangle en del for å få nytt :p )

 

Spørsmålet her vil egentlig havne på om headsettet er laget for å tåle denne type stress. Hvis selger eller leverandør har garantert deg at dette er et headset som skal tåle røff omgang (se slite å dra i ledningen, gang på gang) så har du mulighet til å klage. Hvis ikke så må du nok bare ta dette tapet på egen kappe. Neste gang bør du kansje vurdere et trådløst headset? Forbrukerkjøpsloven i Norge er egentlig veldig snill med oss forbrukere, men det finnes virkelig grenser på hvor store puter vi får sydd under armene.

Lenke til kommentar
Forbrukere av denne typen er hovedgrunnen til arbeidet som har blitt gjort med forslaget til nytt EU-direktiv om forbrukerrettigheter.

Unnskyld for min uvitenhet, men hva går dette direktivet ut på? I korte trekk :)

Hovedforskjellen for nordmenn, i veldig korte trekk:

  • Ingen reklamasjonsrett mot tidligere salgsledd med mindre selger er konkurs eller tidligere salgsledd frivillig tar på seg oppgaven.
  • To års absolutt reklamasjonsfrist, selv om produktet har en vesentlig lenger forventet levetid.
  • Ingen 6-månedersregel, altså "bevisbyrden" ligger på forbruker fra dag 1.
  • Selger/produsent kan fraskrive seg ansvar for en del feil gjennom garantibetingelser, altså man kan avtale seg bort fra rettigheter rett og slett ved uoppmerksomhet.

Det må nevnes at direktivet ikke er vedtatt enda, så endringer gjøres på ukentlig basis :)

Lenke til kommentar
Vurderer og reklamere på et headset jeg ødela her om dagen.

Klarte og reise meg opp med headsettet på hodet når jeg satt ved pcn. Noe som førte at ledning ble revet av der splitteren skiller mellom mic og hodetelefonutgang.

Har aldri opplevd at headset skal gå så lett i stykker(pleier å bli plugga ut av pcn, ikke ryke ledningen..)

Er det noen vits å reklamere på det eller må jeg ta dette på min kappe(fattig for tiden så kan krangle en del for å få nytt :p )

 

Spørsmålet her vil egentlig havne på om headsettet er laget for å tåle denne type stress. Hvis selger eller leverandør har garantert deg at dette er et headset som skal tåle røff omgang (se slite å dra i ledningen, gang på gang) så har du mulighet til å klage. Hvis ikke så må du nok bare ta dette tapet på egen kappe. Neste gang bør du kansje vurdere et trådløst headset? Forbrukerkjøpsloven i Norge er egentlig veldig snill med oss forbrukere, men det finnes virkelig grenser på hvor store puter vi får sydd under armene.

 

Vel de ble reklamert med "extra-strength cables" så tar og sender en mail jeg ;)

Lenke til kommentar

Beklager uttrykket, men det er latterlig å forsøke å dytte dette ansvaret over på selger. Du skal være glad for at det var ledningen på headsetet som gikk i stykker, og ikke lydkortet i PCen. Ikke kast bort din egen, og enda viktigere, andres tid på noe du selv har forskyldt.

Lenke til kommentar
Klarte og reise meg opp med headsettet på hodet når jeg satt ved pcn. Noe som førte at ledning ble revet av der splitteren skiller mellom mic og hodetelefonutgang

 

 

Det er klart det er verdt å gjøre et forsøk på å reklamere dersom du mener produktet hadde uforholdsmessig lav kvalitet. Ting man kjøper skal tåle "normal bruk", men det kommer an på om dette var det da ;)

 

 

Hva skal produsetner gjøre? Kabler med isolasjon av stål og ledere som er 4 cm^2? Nei, da hadde ingen kunde kjøpt de. Behandle produktet som det står i brukermanualen, så varer de garantitiden ut.

Lenke til kommentar
Akkurat det jeg prøver å få frem, at hvis produktet er brukt slik det er ment å brukes, bør man reklamere. Men det kommer jo an på hvor stor belastning det fikk når det ble revet i ledningen ;)

Men det er ikke brukt som det menes. Når man reiser seg opp så er det masse tung bevegelse og et headset er selvsagt ikke laget til å tåle det

Lenke til kommentar
Akkurat det jeg prøver å få frem, at hvis produktet er brukt slik det er ment å brukes, bør man reklamere. Men det kommer jo an på hvor stor belastning det fikk når det ble revet i ledningen ;)

Men det er ikke brukt som det menes. Når man reiser seg opp så er det masse tung bevegelse og et headset er selvsagt ikke laget til å tåle det

Jepp, i såfall er det vel liten grunn for å reklamere. Det kommer bare helt an på hvordan dette skjedde, og hvor mye slitasje dette ga på headsettet. Hvis man tolker det trådstarter skrev i to retninger kan man sitter igjen med to litt forskjellige oppfatninger av hvor stor belastning som ble påført - det er med andre ord opp til trådstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...