Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble til Remote Desktop utenfra til flere PC-er


Anbefalte innlegg

Utfordringen min:

 

 

Koble til 3-4 PC-er (i samme Windows Server 2008 domene) med Remote Desktop utenfra. Jeg vil altså kunne skrive "pc1.domene.com", "pc2.domene.com" i Remote Desktop vinduet og koble til.

 

 

Jeg finner ingen måte å åpne for dette i DLink routeren, kan bare åpne port 3389 til en bestemt IP. Vil helst slippe å måtte skrive "pc2.domene.com:3390"

 

 

Routeren er en Dlink DI-524.

På sikt blir routeren byttet ut, men ikke før til høsten/vinteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Koble deg til en maskin som er forwardet til i ditt iterne nett. På den maskinen kan du koble deg videre med enda en RDP session til den maskinen du skal nå utenfra. Når RDP sessionen avsluttes på den maskinen du er på, så avsluttes hele rekken med RDP.

Så lenge du ikke har en public DNS, så kan du ikke kblet til slikt du opprinnelig ønsker.

Lenke til kommentar
Utfordringen min:

 

 

Koble til 3-4 PC-er (i samme Windows Server 2008 domene) med Remote Desktop utenfra. Jeg vil altså kunne skrive "pc1.domene.com", "pc2.domene.com" i Remote Desktop vinduet og koble til.

 

 

Jeg finner ingen måte å åpne for dette i DLink routeren, kan bare åpne port 3389 til en bestemt IP. Vil helst slippe å måtte skrive "pc2.domene.com:3390"

 

 

Routeren er en Dlink DI-524.

På sikt blir routeren byttet ut, men ikke før til høsten/vinteren.

Jeg kjenner ikke 2008 server, men i 2003 Server er det enkelt hvis en bruker VPN.

Hvis du setter opp en VPN forbindelse blir du logget på som om at du satt på nettverket.

Da kan du angi IP-adresse eller maskinnavn.domenenavn.local.

 

Du må selfølgelig ha fast IP til serveren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ingen erfaring med VPN, men har lyst til å prøve det ut.

Noen som har noen linker til god informasjon om VPN? (engelsk=ok)

 

Jeg har zoneedit.com som DNS leverandør for tiden, kan ikke se at de har mulighet for å bruke portnummer..

Noen gratis og stabile DNS leverandører som tilbyr portnummer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...