Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Jeg formulerte meg kanskje litt uklart med tanke på Kvinneguiden. Det jeg mente, var at jeg også kunne laget en slik tråd der, at jeg kunne skrevet om bitre kvinner, men likevel mest sannsynlig ikke bli møtt med piggene ute, slik som jeg har blitt av mange her.

Det er fordi kvinner elsker å hakke på hverandre. Gi kvinner en anledning til å snakke nedsettende om andre kvinner, samt fremstille seg selv som renere enn Jomfru Maria, så vil de gripe øyeblikket med vellyst.

 

Det forklarer ingenting av det jeg snakket om, mann.

 

 

Er ikke så overlykkelig over at andre poster innleggene mine anonymt rundt på nettet, altså. Men det er jo interessant å se hva kvinnene mener om saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen viktig mekansime er at når de minst attraktive og minst pågående guttene har falt utenfor i årevis på grunn av denne meklansimen så synker deres attraktivitet voldsomt. Dels på grunn av hvordan dette former og preger dem og hva de ikke utvikler på grunn av mangelende erfaring. Dels fordi kvinner ikke vil ha dem når de får vite at der har levd uten sex eller kjærlighet i årevis. Stemplet som taper dette gir dreper mye av den tiltrakning en kvinne eventuelt ville ha til en slik mann. Dette fører igjen til at selv om markedet endrer seg for eldre kvinner foretrekker de å vente på at attraktive menn med flere barnekull blir ledige. Det gjør at selv om det er et lite håp for noen av de gutta som har falt helt utenom etter hvert som de har blitt eldre, vil de fleste forbli utenfor resten av livet. Så selv om det er bittert for en del eldre kvinner å falle utenfor har de da levd lenge med menn, sex og barn (og vil altid kunne få sex om ikke forhold lett), mens de mennene som falt utenfor tidlig aldri får barn og i hovedsak forblir partnerløse og sexløse resten av livet.

 

Og dette er en situasjon som er forbeholdt menn, mener du?

Lenke til kommentar
Innerst inne tror jeg de fleste har en nøytral innstilling til kjønn og hva trekk som kan tilegnes personer basert på kjønn, om de lar generaliseringer de vet er tull ligge. Jeg tuller stort sett med det her(av de utsagn jeg har kommet med), for det er jo artig å terge kvinner med slike utsagn.

 

Mulig. Men hva hjelper det, hvis folk fortsetter å tviholde på disse generaliseringene? De fleste gangene jeg har diskutert dette med andre, har det vist seg at mennesker må lære seg å skille mellom hva de selv ønsker å se hos andre, og hva som faktisk er realistisk å vente seg av andre.

 

For ikke lenge siden var det en som mente jeg var vrang og trosset naturen, bare fordi jeg ikke hadde noen drøm om å være husmor. Og nei, det var ikke for å terge.

 

Vell eneste kravet du absolutt bør klare er å lage bra kaffe så skal jeg ta deg.

 

http://www.youtube.com/watch?v=x5idyptK15w

 

Det er nok mange som har urealistiske krav ja, du er jo ikke akkurat vannskapt fordi du ikke har en drøm om å være husmor.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar
Vell eneste kravet du absolutt bør klare er å lage bra kaffe så skal jeg ta deg.

 

http://www.youtube.com/watch?v=x5idyptK15w

 

Er det én ting jeg ikke klarer lage, så er det kaffe. Kanskje det er håp med Folgers. :fun:

 

Ja, det er urealistiske krav. De må gjerne ha et ønske om å finne noen med visse kvaliteter, men de kan ikke rakke ned på meg fordi jeg ikke har samme prioriteringer i livet som dem. Det blir latterlig.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
Jeg reagerer på måten mange omtaler kvinner som én stor masse av identiske personer, stigmatiserer oss og nekter å ta inn over seg at ikke alle er like.

 

Gjør ikke du akkurat det samme da? Altså stigmatiserer og antar at alle menn ser på kvinner som en sammenhengende masse som er helt like?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
En annen viktig mekansime er at når de minst attraktive og minst pågående guttene har falt utenfor i årevis på grunn av denne meklansimen så synker deres attraktivitet voldsomt. Dels på grunn av hvordan dette former og preger dem og hva de ikke utvikler på grunn av mangelende erfaring. Dels fordi kvinner ikke vil ha dem når de får vite at der har levd uten sex eller kjærlighet i årevis. Stemplet som taper dette gir dreper mye av den tiltrakning en kvinne eventuelt ville ha til en slik mann. Dette fører igjen til at selv om markedet endrer seg for eldre kvinner foretrekker de å vente på at attraktive menn med flere barnekull blir ledige. Det gjør at selv om det er et lite håp for noen av de gutta som har falt helt utenom etter hvert som de har blitt eldre, vil de fleste forbli utenfor resten av livet. Så selv om det er bittert for en del eldre kvinner å falle utenfor har de da levd lenge med menn, sex og barn (og vil altid kunne få sex om ikke forhold lett), mens de mennene som falt utenfor tidlig aldri får barn og i hovedsak forblir partnerløse og sexløse resten av livet.

 

Og dette er en situasjon som er forbeholdt menn, mener du?

 

I hovedsak ja. For det første fordi det stort sett utelukkende er menn som kommer opp i tredveårene, med ekstremt liten eller ingen erfaring. Kvinner har som det er blitt klargjort i en del av innleggene mot slutten her, markesforholdene så sterkt på sin side og nyter fordelen av å slippe å måtte ta det første initiativet, at svært få kvinner havner i en slik situasjon. Dette burde forøvrig være åpenbart ut fra den store mengden men som skriver på nettet at de står uten nevneverdig forholdserfaring og ser få tegn til at det vil endre seg, mens men knapt noen sinne ser slike innlegg fra kvinner. Forøvrig møtes en gutt og en jente med liten erfaring svært ulikt.

Lenke til kommentar
Dette burde forøvrig være åpenbart ut fra den store mengden men som skriver på nettet at de står uten nevneverdig forholdserfaring og ser få tegn til at det vil endre seg, mens men knapt noen sinne ser slike innlegg fra kvinner. Forøvrig møtes en gutt og en jente med liten erfaring svært ulikt.

 

Apropos forumobservasjoner. Når jenter poster gjesteinnlegg (Diskusjon.no/Kvinneguiden) hvor de klager på sosial angst og få/ingen venner, har de gjerne type. Når gutter gjør det samme, er de single.

 

Det sier litt om hvor lett det er for jenter å lykkes på sjekkefronten. Jeg har også fått det for meg at jenter som ikke er særlig sosiale gjerne får seg type fort når de flytter til et nytt sted, og dermed får et lettere sosialt innpass i miljøet.

Lenke til kommentar
Jeg reagerer på måten mange omtaler kvinner som én stor masse av identiske personer, stigmatiserer oss og nekter å ta inn over seg at ikke alle er like.

 

Gjør ikke du akkurat det samme da? Altså stigmatiserer og antar at alle menn ser på kvinner som en sammenhengende masse som er helt like?

 

Nei, det gjør jeg ikke. Har du sett meg skrive "alle menn" noe sted? Jeg sier "mange", og det er en betydelig forskjell.

Lenke til kommentar
I hovedsak ja. For det første fordi det stort sett utelukkende er menn som kommer opp i tredveårene, med ekstremt liten eller ingen erfaring. Kvinner har som det er blitt klargjort i en del av innleggene mot slutten her, markesforholdene så sterkt på sin side og nyter fordelen av å slippe å måtte ta det første initiativet, at svært få kvinner havner i en slik situasjon. Dette burde forøvrig være åpenbart ut fra den store mengden men som skriver på nettet at de står uten nevneverdig forholdserfaring og ser få tegn til at det vil endre seg, mens men knapt noen sinne ser slike innlegg fra kvinner. Forøvrig møtes en gutt og en jente med liten erfaring svært ulikt.

 

Det strider en del mot min erfaring. Klart jeg kjenner et par ekstreme tilfeller hvor gutter jeg kjenner har begynt å klatre mot 30-årene uten særlig mye erfaring, men noe har de likevel. Og dette er mennesker som lever isolert, har ingen omgang med jenter og har dårlige sosiale kunnskaper. Da er det ingen overraskelse at det blir lite damebesøk, for å si det sånn. Det samme ville jo skjedd med en jente, også. Jeg kjenner ikke en eneste sosial og omgjengelig gutt eller mann som har lite erfaring, men jeg kjenner derimot flere jenter.

 

Det er derimot riktig at gutter og jenter med lite erfaring møtes ulikt, men som jente blir man gjerne møtt med skepsis og mistanke om at det er noe alvorlig galt med en. Eventuelt blir man forsøkt lurt i seng fordi vedkommende synes det er stas å være førstemann på månen.

Lenke til kommentar
Eventuelt blir man forsøkt lurt i seng fordi vedkommende synes det er stas å være førstemann på månen.

 

Se, her er den store forskjellen. Jenter har beilere. Jeg har aldri hørt om en jente som har prøvd å lure en gutt til sengs. Det er nokk her problemet ligger, at det liksom er så mye enklere for jenter en for gutter :p

Lenke til kommentar

De ble nok ikke lurt, det var nokk akkurat det de ville ha. Poenget er at gutter tar det de får fordi de ganske enkelt ikke får like ofte som jenter, som velger og vraker.

 

Edit: Er seffers ikke alle som tar alt, men det er noe som heter ølbriller, og vi har det begrepet for en grunn :p

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar

Det finnes én hovedgrunn til at kvinner produserer fiendtlige menn. Kvinner sier én ting, men gjør noe helt annet.

 

Om kvinnr bare kunne slutte åoppdra sine sønenr til å være snille med jenter, og samtidig slutte å si at de vil ha en snill mann, så hadde nesten alle problemer vert løst over natten.

 

Bittre menn sin bitterhet kommer av å hele tiden bli løyet til.

Lenke til kommentar
De ble nok ikke lurt, det var nokk akkurat det de ville ha. Poenget er at gutter tar det de får fordi de ganske enkelt ikke får like ofte som jenter, som velger og vraker.

 

Edit: Er seffers ikke alle som tar alt, men det er noe som heter ølbriller, og vi har det begrepet for en grunn :p

 

Hehe. Men det kan vel hverken du eller jeg si for sikkert. Mulig de "lot seg lure". I dunno...

 

Men at jenter liksom skal kunne velge og vrake, er nok en sannhet med modifikasjoner. Heite jenter, ja. Ikke heite jenter, not so much.

Lenke til kommentar
De ble nok ikke lurt, det var nokk akkurat det de ville ha. Poenget er at gutter tar det de får fordi de ganske enkelt ikke får like ofte som jenter, som velger og vraker.

 

Edit: Er seffers ikke alle som tar alt, men det er noe som heter ølbriller, og vi har det begrepet for en grunn :p

 

Tror nok det er en veldig slitt myte at menn sier ja til hvem som helst som byr og luringen går nok begge veier.

 

Mulig de som ikke får seg noe er veldig høylytte, på begge sider.

Lenke til kommentar
Det finnes én hovedgrunn til at kvinner produserer fiendtlige menn. Kvinner sier én ting, men gjør noe helt annet.

 

Om kvinnr bare kunne slutte åoppdra sine sønenr til å være snille med jenter, og samtidig slutte å si at de vil ha en snill mann, så hadde nesten alle problemer vert løst over natten.

 

Bittre menn sin bitterhet kommer av å hele tiden bli løyet til.

 

Vi vet du mener det, brutal_mann, og jeg er fortsatt like uenig som de ti siste gangene du sa det samme.

Lenke til kommentar
Hehe. Men det kan vel hverken du eller jeg si for sikkert. Mulig de "lot seg lure". I dunno...

 

Men at jenter liksom skal kunne velge og vrake, er nok en sannhet med modifikasjoner. Heite jenter, ja. Ikke heite jenter, not so much.

 

Det går ikke på utseendet, det går på skjarm ;) Ta på deg noe klær som er passelig "utfordrende" for deg, et stort smil om munnen og stikk på byen. Så passer du på å ikke skremme alle vekk med å høylytte diskusjoner om moral og etikk, prat heller om noe overfladisk som alle andre. Eller enda bedre, kom deg ut på dansegulvet!

 

Jeg vedder en tikroning på at du, om du tar hvem som helst, får napp i løpet av 30 minutter.

 

Det finnes én hovedgrunn til at kvinner produserer fiendtlige menn. Kvinner sier én ting, men gjør noe helt annet.

 

Om kvinnr bare kunne slutte åoppdra sine sønenr til å være snille med jenter, og samtidig slutte å si at de vil ha en snill mann, så hadde nesten alle problemer vert løst over natten.

 

Bittre menn sin bitterhet kommer av å hele tiden bli løyet til.

 

Ja, du sier det ganske ofte, kanskje du skulle putte det i signaturen din, så kan du bare si "se signatur" de neste 2-300 gangene ;)

Lenke til kommentar
Det går ikke på utseendet, det går på skjarm ;) Ta på deg noe klær som er passelig "utfordrende" for deg, et stort smil om munnen og stikk på byen. Så passer du på å ikke skremme alle vekk med å høylytte diskusjoner om moral og etikk, prat heller om noe overfladisk som alle andre. Eller enda bedre, kom deg ut på dansegulvet!

 

Jeg vedder en tikroning på at du, om du tar hvem som helst, får napp i løpet av 30 minutter.

 

Skal gi deg sjarm, jeg. Dette har jeg faktisk testet ved flere anledninger, og det er alltid den sure, avvisende, pene venninna mi som for oppmerksomhet på byen, så jeg vet godt hvordan tingenes tilstand er.

 

Antagelig ville jeg fått napp om jeg tok hvem som helst, ja. Men det er jeg ganske sikker på at de fleste menn ville fått, også. Det er ikke bare menn som er desperate, nemlig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...