Gå til innhold

Konfigurere laptop-hardware selv?`


Anbefalte innlegg

Hei. Opplever at det ofte er noe som "mangler", eller evt. det motsatte, at en laptop har litt for mye i forhold til det jeg trenger når jeg ser på ferdigoppsatte merkelaptoper.

 

Leter derfor etter en side hvor jeg kan få mest mulig valgfrihet ihht. å sette opp hardware på en laptop selv fra scratch, få den bygd, og tilsendt.

 

Noe ala. det multicom har på sidene sine, dog helst slik at man faktisk kan velge nøyaktig alle deler som skal være i maskinen, samt også evt. programvare som skal følge med.

 

Skader ikke om prisene er fornuftige heller. Trenger en jack-of-all-trades type laptop som nok blir brukt til det meste og skal være min eneste maskin en tid fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.dell.no

www.zepto.no

 

Zepto har for få konfigurasjonsmuligheter og er for dyre, mens Dell vel egentlig bare er for dyre.

 

Tenker også mer i retning av at jeg kan sette lage et oppsett selv, heller enn å gjøre små endringer på et allerede eksisterende oppsett. Mulig dette ikke er så vanlig, men f.eks. vil jeg helst velge både prosessor, minne, skjermkort, harddisk fra en raus liste med valg, og ha muligheten til å velge bort ting som ofte er "standard" (men koster mer og som jeg ikke trenger), så som kortlesere, bluetooth, 47 ulike porter for alt mulig rart, OS og programvare, etc. etc.

 

Fins det noe sånt der ute (helst norsk så jeg ikke må importere maskinen)?

Lenke til kommentar
Sjekk Multicom sine egne laptoper. De har flere grunnpakker å velge mellom.

 

-C-

 

Multicom var bra. Ingen som har flere innspill på laptop-konfigureringsløsninger?

 

Har f.eks. lyst til å kunne bestille maskinen -uten- harddisk da jeg har en ny disk selv jeg kan bruke (og få noe avslag i pris pga. det).

Lenke til kommentar

Hadde vært ganske fint om de store levrandørene hadde startet med å kunne levere selv-konfigurerte laptoper.

 

Om det er vanskelig med hardware, så hadde det jo vært fint å kunne velge med OS eller uten-OS som et eksempel..

 

Ser frem til totalt konfig av lapotoper :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er nok bare Multicom, Zepto og Dell som levere selvkonfigurering av betydning i Norge. (som jeg har funnet.)

 

Personlig foretrekker jeg Multicom, og regner jeg med at jeg går til innkjøp av en Compal KHB2 i nærmeste fremtid. Den skal bli min eneste PC på hybel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...