Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2009 - 10'ende trinn - Skulle bare være morsom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen andre som synes at temaet "Jeg prøvde bare å være morsom" er helt elendig

 

trur ikke du er den eneste,

lærerne mine sa "ååå, det er et bra tema, veldig lett og ganske morsomt!"

og jeg tenkte det var noe med underholdning, eller hobbyer eller noe sånt, men neeida..

det enkleste men OGSÅ det vanskligste temaet er det vi fikk, takk :) ....

Lenke til kommentar

hmm, er ikke helt sikker på hva vi skal skrive om jeg.

 

det er sakprosa til fredagen nå, og da tipper jeg at det er noe sånt som, Hva er humor for deg, eller hva får deg til å le, eller noe sånt..

ett eller annet med at du skal klage over ett eller annet i et leserinnlegg eller no, ekke sikker, bare noe jeg tipper...

Lenke til kommentar
Er det noen andre som synes at temaet "Jeg prøvde bare å være morsom" er helt elendig

 

Ganske enig der, utdanningsdirektoratet har brukt opp alle "gode/normale" tema, kommer bare fæle temaer frommover , sikker på det.

Forberedelses materialet suger tbh

Lenke til kommentar
Er det noen andre som synes at temaet "Jeg prøvde bare å være morsom" er helt elendig

Synes det er et bra tema, jeg kom hvertfall på en rekke historier jeg kunne skrevet.

 

Er derimot ferdig med ungdomsskolen >.>

 

hvilke historier kunne du skrevet ? :)

Lenke til kommentar
WHOO, KOM OPP I NORSK OG IKKE MATTE!

 

får alle skoler over hele landet "Skulle bare være morsom" som tema? AFAIK har vi ikke fått vite tema enda?

Også, alle andre her har bokmål som sakpreget tekst (Artikkel, kåseri, leserinlegg osv)?

 

Ja til alt..

Lenke til kommentar

F**N! Norsk er det faget jeg ligger absolutt dårligst an i på skolen, og så kom jeg opp i det! typisk...

 

Oppgaven var veldig vanskelig i den sakprosadelen. Skjønner ikke hvordan man skal produsere en 4 sider lang tekst om dette emnet...

 

Sjønnlitterær derimot, mye enklere. Bare skrive en historie om noen som mister humoren i livet, eller noen som utfører en handling som ender fryktelig.

Lenke til kommentar

Tror jeg kan greie å skrape meg en dugelig karakter i nynorsk, men jeg har aldri vært veldig godt i sakpreget skriving. Har fått tips om at Kåseri (det går under sakpreget, AMIRITE?) er enklest å skrive, siden det inneholder humor og få regler?

Noen tips?

Lenke til kommentar

hehe, jeg synes det var et veldig bra tema:D det poppa påå ideer i hode med engang^^ klassen min kom opp i Norsk, gjett om vi ble glade da XD heheh. :tease:

Jeg har noen eksempler på historie: det skulle bare være morsomt !

* Ungdoms gjenge eller tenårings miljø som skulle kødde med en jente eller fyr, begynte med tull og morro, ente med ulykke og at offeret døde!( det skulle bare være morsomt )

* Eller, ungdommer som prøvde narkotika, og ente med å bli avhengig av det! ( det skulle bare være morsomt )

* Kjøre fort eller kapp kjøre i trafikken en fredagskveld, ente med å krasje, ofret seg selv og passasjerer ( skulle bare være morsomt da )

og blah blah blah :)) jeg er veldig fornøyd, har det til fredagen, så utrolig glad jeg slapp matte :] :new_woot:

Lykke til alle sammen ^_^ :thumbup:

 

Hilsen Telemark\Bamble jente :p:whistle:

post-191472-1241620584_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kom opp i Norsk Eksamen, og er utrolig glad for det! Men er det noen som har tips til å forberede seg? Jeg sitter her og føler meg litt stuck igrunnen, pga jeg ikke kommer videre. Har dere tatt noen notater eller noe? Tenker mest på fredagens eksamen, bokmål. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...