Gå til innhold

Prosjekt: Teisco & Lace "lite custom".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tynne strenger? du skulle sett de orginale strengene på Apolloen, .009 er "kjempetykke" i forhold :p

Jeg brukte .010 tidligere men så prøvde jeg .009 of fant ut at de passet meg bedre siden jeg spiller med "lett hånd", standard tuning og har brukt det side.

 

Apolloen mangler bare tailpiece`n så kan jeg sette nye strenger på den, må vist ta kontakt med han fyrn igjen. Skulle få tilbakemelding, men har enda ikke hørt noe.

Lenke til kommentar

Update: da var jeg ferdig med å planlegge koblingen av den nye 5 veis rotor bryteren, meningen er at den skal

funke som følger... hvist jeg har fått det rett til.

 

1. Neck

2. Neck & bridge serie

3. Neck & bridge Paralell

4. Bridge

5. Ingen lyd.

 

Edit: Har ryddet opp litt. :p

elektrisk.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update:

 

Vel.. prøvde den nye tailpiece`n og ble mektig skuffet, den ødela hele 60`s viben på gitaren, den var alt for smal og for høy. Så jeg bestemte meg for å

få den orginale flytende brua til å fungere skikkelig. Ingen bilder dessverre, hovedmaskinen fant du at den skulle ta kveld på en søndag så skriver på

laptopen med linux. :ninja:

 

1. Byttet fjæra med en laget av moderne stål, den er egentlig til en bigsby men både passet og så akkurat lik ut som den orginale.

 

2. Jeg byttet ut de orginale korte skruene med moderne skruer som var 1 cm lengre og grovere, nå ligger brua klistret til kroppen uansett hva jeg gjør

med tremolo armen.

 

3. Strammet og rettet på akslingen som forbinder over og underdelen av brua, nå beveger den seg ikke sidelengs.

 

 

Så nå skal det nye strenger på når det kommer og etter hvert blir det orginale Kluson tunere.

 

 

 

Når det gjeller Cybercastern så er jeg kommet litt lengre, fikk låne meg noen sorte strat knobs for å prøve og de passet mye bedre en dome knobsene i krom, så det blir

bestilt snart sammen med chickenhead knobs.

En annen ting jeg må bestille meg er ny volum og tone pot, med 250k i stede for 500k som var orginalt på gitaren. Dette pga de nye pickupene må ha det for å

fungere optimalt.

 

FenKnobsBlack3.jpg

Lenke til kommentar

Apolloen skal holdes så orginal som mulig, tunerene som jeg har montert på nå er bare en midlertidig løsning. Der skal orginale kluson deluxe tunere på den (de ser helt rå ut) De orginale åpne "plagiat" kluson tunerne må bort hvist denne gitaren skal fungere skikkelig med tremolo baren (nå som den er i orden) Når det gjeller borring så var det kun for de nye skruene til tremolo baren og for de nye 10mm tunerene (de gamle var 8mm).

 

De koster litt men nå skal jeg ikke inngå noe kompromiss, den skal være autentisk, så Apolloen blir et restaureringsprosjekt. Får

den forhåpentligvis "i gang" i morgen, det er forresten RPS slinky strenger i stede for vanlige som blir montert (ble anbefalt disse

strengene da disse skal fungere knall sammen med gamle tremolo systemer)

 

 

TPKF6B_B_big.jpg

 

 

 

Til cybercastern har jeg nå bestillt sorte strat knobs og en 250k "no-load" tone pot (orginal Fender)

Etter det jeg vet så er det ingen som har prøvd å bruke en "no load" tone pot på alumitone pickuper

så det skal bli spennende å se hvilken lyd jeg får jeg skrur den til 10 (tone poten "forsvinner" fra

kretsen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update:

 

Da var de nye knottene kommet til tone/voulkontrollen og "no load" 250k tone pot

med 22uf cap. Så nå kan jeg endelig begynne å sette sammen Cybercaster.

Teisco`n er nå i spilleklar stand, men jeg må nok påberegne å bytte rullebroen da

den klirrer en del når jeg spiller mørke akkorder, den funker definitivt bedre en

den gjorde før, kjempelett å stemme og holder godt på stemminga. (bilder kommer senere)

 

Orginal Fender knotter og tone pot, koster litt mer men da får man også kvalitet.

lace002.jpg

Lenke til kommentar

Hehe jeg også, vel intill jeg målte volum poten (Alpha) jeg skulle bruke, den var på 500K og ikke 250k enda det står 250k på den. Logaritmisk var den også (skulle være linær) yay... :hrm:

 

Har nå bestillt en orginal 250k CTS volumpot fra samme plassen jeg fikk tone poten fra, tar ikke sjansen på å bestille fra kina igjen...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Update:

 

 

Beklager det lange oppholdet, har hatt mye å gjøre i det siste. :(

 

 

Det tok sin tid, men jeg fikk til slutt alle delene

lace001.jpg

 

De nye potene var laget fot tommehull og ikke metriske hull så jeg utvide hullene en anelse.

lace004.jpg

 

Her har jeg utvidet hullene slik at potene passet nedi.

lace003-1.jpg

 

Jackpluggen var det siste jeg koblet opp før jeg skrudde pickguatden på plass

lace005.jpg

 

Og her er resultatet før og etter, gitaren ble seende mye medre ut etter min mening og den er megastille enda jeg ikke skjerma gitaren ekstra. De som er observange ser at 5 trins bryteren er borte, jeg ombestemte meg under monteringen siden jeg synes 3 trins bryteren så mye bedre ut og siden jeg ikke så behoved for å ha rotobrytern med 5 trinn.

cybercaster.jpg

 

lace008-1.jpg

 

 

 

Jeg skal prøve å lage noe lydklipp senere både med og uten vreng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...