Gå til innhold

Hjelp til HD 4870, driverproblemer


Anbefalte innlegg

I går bestemte jeg meg for å oppdatere driverne til mitt skjermkort PowerColor Radeon HD 4870. Jeg gikk inn på AMD sine sider, fant frem til drivere for 4800-series for windows vista 64-bit og lastet de ned.

Da det var ferdig innstallerte jeg driverne og restartet pcen. Da pcen kom på igjen fikk jeg en feilmelding som kaltes Code 39, inget grafikkort funnet.

Jeg prøvde å reinstallere driverne, og rulle tilbake driverne med enhetsbehandling, men ikke noe virker.

Det eneste jeg vet jeg kan ha gjort som kan ha forårsaket dette, var at jeg innstallerte ny lydkortdriver på samme tid som jeg innstallerte skjermkortdriveren. Er det noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei. jeg sletta ikke de gamle driverne. Lastet ned nye og innstallerte dem. Har lest litt rundt. virker som andre som har vista 64-bit også har hatt problemer når de har prøvd å innstallere nye drivere. det blir anbefalt å innstallere de opprinnelige driverne igjen. Får vel bruke enhetsbehandling og avinstallere de gamle driverne? Noen som har noen bedre ide?

Lenke til kommentar

Jeg har samme kortet og jeg har også problemer.

 

Jeg har hatt en del problemer, bluescreen og ligende, og ut i fra de feilmeldingene jeg får har jeg funnet ut det var skjermkorte som var problemet.

 

For ikke så lenge siden kom ATI med en ny driver. Jeg lasta den ned og var glad. Bluescreens og alle de andre problemen var borte!

Glenden var desverre kortvarig, når jeg logget meg inn i mitt favorit online spill og åpnen karte frøs hele maksinen. Gang på gang.

 

Løste problemet med å rulle tilbake driverne, men da er jeg jo tilbake der jeg startet med bluescreen og alt.

 

Valget var da å slutte med yndlings spillet mitt eller å leve med bluescreens, jeg valgte den siste. Bluescreens kommer nemmelig bare når data maskinen starter opp og ikke hver gang. Så etter et par forsøk så går alt fint.

 

Jeg konkluderer med at jeg ikke skal ha ATI kort igjen.

Lenke til kommentar

For guds skyld, det kan jo fikses.

 

Fjern de gamle driverne, det er bud 1. Så scanner man med driversweeper for å få vekk 'restene'. Etter en omstart er det bare å installere en ny driver, og alt skal funke.

 

Fungerer det ikke, da begynner man med feilsøking.

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt du er ny i dataverdenen ;)

 

Hvis du gang på gang har prøvd å installere drivere, og fortsatt får meldinger som tilsier at det er noe galt med grafikk-kortet, så er det enten kortet eller HK det er noe tull med.

 

Mest sannsynlig grafikkortet. Du har garanti på det, så det skulle heller ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Man kan bli plaget hvis man ikke fjerner alle rester av tidligere drivere, jeg har faktisk opplevd å måtte ta en "fresh" install av windows for å få ting til å fungere skikkelig. Dette gjelder både Nvidia og ATI, så dette er ikke et ATI fenomen. Somregel er det brukerfeil og ikke hardwarefeil ;)

 

Amen to that!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...