Gå til innhold

Lager WD harddisker som virker?


Anbefalte innlegg

Argh!

 

Jeg bestilte for en måned siden en ny WD120GB harddisk fra komplett. Når jeg fikk den, tok det et par timer, før jeg hørte at den slo seg av, og startet på nytt. Dett skjedde fra tid til annen, og noen ganger klarte den ikke å starte igjen, noe som førte til at hele maskinen låste seg.

 

Jeg returnerte selvsagt den, og komplett sendte meg en ny. Den nye fikk jeg i går, og etter 5 minutter slo den seg av og på også! Akkurat som den andre. Dette har nå skjedd 4 ganger, men forløpig har den klart å starte igjen hver gang, slik at maskinen ikke har crashet.

 

Hva skal dette bety!?

Hvor stor er sannsynligheten for at jeg får 2 harddisker med akkurat samme feilen!?

Er det komplett som leverer feilvarer (den så helt ny ut), eller er de WD som har problemer med å lage harddisker?

 

Det kan ikke være PC'en min som er problemet. Den er utstyrt med 340W PSU, og jeg byttet ut den forrige harddisken med den nye (dvs, to harddisker og 2 CD-Rom er tilkoblet).

 

:evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bamsefar har ett poeng du kn ha skrudd på strømsparingsfunksjoner ellers kan du prøve med en vifte foran harddisken.

 

WD lager generelt gode harddisker så sansynligheten fo to feilvarer på rad er veldig liten, pakkenkan ha blitt skadet i posten eller ved at du har tullet med noe. Prøv å få en til alle gode ting er tre :roll: (men det er jo merkelig at dette skjer da)

Lenke til kommentar

Nei, jeg fikk ikke samme disk (det var ikke merke etter skruene).

Ja, jeg vet egentlig at WD lager (lagde i hvertfall før) disker som funker, siden den andre disken som står i er en 30GB WD.

 

Men, nei det er ikke noen instillinger i windows eller noe slikt som er feil. Det har jo stått en annen harddisk på akkurat samme plass hele tiden før jeg fikk harddisken (og det er forresten en vifte på den).

 

Jeg skjønner at det går an å få to harddisker med feil på, men akkurat samme type feil er jo ikke akkurat særlig sannsynlig.

 

Får vel returnere den igjen. Begynner å bli relativt dyrt dette nå, koster penger å sende ting med posten hele tiden. Men det mest irriterende er jo at jeg må belage meg på en ny måned uten disk. :evil:

Lenke til kommentar
Komplett pleier ikke å sende en ny ting hvis de ikke finner feil på den tingen som du sendte inn, hvis de ikke finner feil sender de den samme tingen tilbake...så det er lite sannsynlig at det er hd'en som gjør det... :roll:

 

Du mener vel at det er sannsynlig at det er HD'en som gjør det?

 

Nå har jeg testet den i "LAN serveren" min, og etter ca 10 minutter skjedde det der også. Slo seg av, og startet igjen umiddelbart etterpå.

 

Det utelukker med andre ord at jeg har skyld i noe :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp 2 nye 80gigere WD jb disker.

Når jeg startet opp serveren igjen, så slo det ganske kraftig!

Når jeg adda den i raiden(5) min, så slo den ene disken kraftig,

og maskinen gikk drit tregt... reboota og readda disken i arryen,

og denne gangen gikk det bra. Men jeg liker ikke lydene dem WD diskene

lager når dem skrur seg av (ved halt og reboot feks.) jeg får frysninger

hver gang.....

 

Har masse IBM, seagate, samsung, WD, disker (1-3år)...

er ikke fornøyd med noen av dem. Har gamle 3-6 gigs disker som virker

100% og som har stått å svirra lenge... dem stoler jeg mere på faktisk!

 

Maxtor har jeg ikke testa enda, men tipper dem er like dann...

Tror jeg skal gå for scsi disker neste gang :)

Dem skal vist holde lenger ifølge produsentene.... og dermed kanskje

bedre kvalitet?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg to WD120GB (8MB cache)-disker for to-tre måneder siden. De kjører nå i stripe-RAID. To eller tre ganger har det skjedd at jeg plutselig ikke lengre kan skrive til diskene. Da har jeg foretatt reboot, og alt har funket før. Det har inntruffet etter at PC'en har vært på en god stund (6-10 timer). Kjører Win2kPro med SP3. Diskene er NTFS-formatert. Hva kan feilen være..?

Virker, for meg, som et slags OS-problem.

*Har totalt tre WD-disker og ingen ellers problemer*

(Har to 80mm-vifter som blåser på dem. De er iskalde og deilige. Trenger å få dempa farta på dem litt... Og vibrasjonsdempa kabinettet.)

 

Dog, en kompis av meg hadde problemer med sin WD80GB-disk... Han bytta IDE-kabel, og alt funka meget bedre. Pluss at jeg tok ut en semi-defekt RAM-brikke fra PC'en hans. Da funka ALT meget bedre! :D

Lenke til kommentar

western har konge disker! Har selv fem stykker i min lille maskin... Aldri vært noe kluss med de...

 

Men en kamerat av meg har en wd600 som klikka etter bare et år... det er mulig den fikk litt påkjenning (kortslutning), men som om mine ikke har det. :wink:

 

har hatt mine disker i lomma på fleece-jakka uten antistatisk pose (det gnistrer nesten når jeg går...) og det har aldri vært noe feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...