Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Varmepumpe til soverom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
netted: aircondition og varmepumpe er akkurat det samme.

 

Har en Panasonic varmepumpe i stuen, den er forholdsvis stille i "quiet"-modus, men langt fra noe man vil ha på soverommet.

Javel,, men jeg trodde de benyttet en annen gass i varmepumpe til oppvarming som ikke er fullt så energibesparende ved kjøling som en aircondition som er beregnet på kjøling.

 

Mulig jeg tar feil

Lenke til kommentar

Vi hadde Panasonic E9-CKP tidligere, og har byttet til Toshiba RAS-10 Daiseikai. Toshibas innedel støyer merkbart mer enn Panasonic, mens utedelen er stillere. Dette vil naturlig nok varierer etter hvilken modell det er snakk om.

 

Dersom du setter vifta på laveste trinn (ikke auto), går det nok greit på soverommet.

Lenke til kommentar

netted har et poeng, om man kun trenger kjøling vil nok en aircondition bruke mindre energi enn en varmepumpe.

Man får kjøpt billige, mobile aircondition-enheter på f.eks. Elkjøp. Disse har en slange for å kvitte seg med varmen - denne kan f.eks monteres på en lufteventil. Noen enheter samler opp vann i en tank som må tømmes, andre blåser denne ut sammen med den varme lufta.

 

Jeg vil tro at alle slike løsninger støyer for mye for et soverom. Imidlertid holder det nok (som andre har foreslått) å kjøle ned rommet på ettermiddagen, så skrur man av boksen når man legger seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...