Gå til innhold

Sette på nye vifter til MIST Silent Twin!!??!!


eirberen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en MIST Silent Twin cpu vifte, men er ikke helt forbøyd med kjølingen. Selvfølgelig så er den veldig stille, men kabinettviftene mine bråker så fælt at de overdøver den totalt...

 

Jeg har ikke råd til å skaffe meg en nye kjøler, så jeg tenke å sette på noen nye vifter til den!! :p

 

Jeg lurte på om dere vet om dette er mulig og om dere kan anbefale noen bra vifter som kjøler bra og passer på kjøleribben til silent twin`n

 

Viftene bør helst ikke bråke over 30-35 dB!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig idé

 

1 - Du får ikke montert en vanlig vifte på Silent twin kjøleren da den har en spesiell konstruksjon for 2 sidevifter

 

2 - Hvis du ikke er opptatt av støy sparer du ikke mange kronene på å kjøpe en ny vifte fremfor å kjøpe en ny kjøleribbe med mere kjøling enn Silen twin

Lenke til kommentar
Dårlig idé

 

1 - Du får ikke montert en vanlig vifte på Silent twin kjøleren da den har en spesiell konstruksjon for 2 sidevifter

 

2 - Hvis du ikke er opptatt av støy sparer du ikke mange kronene på å kjøpe en ny vifte fremfor å kjøpe en ny kjøleribbe med mere kjøling enn Silen twin

 

Hmm tror ikke du er helt med. Jeg mente jo å kjøpe 2 nye sidevifter som kjøler bedre enn de som er på nå... Finnes det noen vifter som har samme størrelse som de sideviftene som står på fra før?

Lenke til kommentar
Dårlig idé

 

1 - Du får ikke montert en vanlig vifte på Silent twin kjøleren da den har en spesiell konstruksjon for 2 sidevifter

 

2 - Hvis du ikke er opptatt av støy sparer du ikke mange kronene på å kjøpe en ny vifte fremfor å kjøpe en ny kjøleribbe med mere kjøling enn Silen twin

 

Hmm tror ikke du er helt med. Jeg mente jo å kjøpe 2 nye sidevifter som kjøler bedre enn de som er på nå... Finnes det noen vifter som har samme størrelse som de sideviftene som står på fra før?

 

To vifter koster 200-300kr, legg på en 100-lapp så har du jo en bedre kjøler enn det du vil få ved å bruke Silent Twin og to nye vifter.

Lenke til kommentar
Dårlig idé

1 - Du får ikke montert en vanlig vifte på Silent twin kjøleren da den har en spesiell konstruksjon for 2 sidevifter

Joda, alle 60mm*60mm*10mm vifter med standard utforming passer. Men denne idéen er dårlig. Det har du rett i. Du må isåfall finne to billige, raske 60*60*10 vifter i ei sjappe nært der du bor så du ihvertfall slipper frakt.

Lenke til kommentar

jeg synes det er en ganske god ide, kjøleribben er faktisk ganske bra, det er ikke mange kjøle ribber som kjøler så bra med 2 vifter som blåser 19m³/time (til sammen 38m³/time).

 

skulle du sette på 2 nye vifter burde du sette på 2 av denne typen:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...=612FH&toc=5825

 

da får du nesten dobbelt så mye lufttrykk og kanskje dobbelt så bra kjøling :roll:

Lenke til kommentar
jeg synes det er en ganske god ide, kjøleribben er faktisk ganske bra, det er ikke mange kjøle ribber som kjøler så bra med 2 vifter som blåser 19m³/time (til sammen 38m³/time).  

 

skulle du sette på 2 nye vifter burde du sette på 2 av denne typen:  

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...=612FH&toc=5825

 

da får du nesten dobbelt så mye lufttrykk og kanskje dobbelt så bra kjøling :roll:

 

Endelig en som er positiv til min ide hehe :smile:

 

men huff, jeg kommer ikke inn på microplex sin side. Så jeg lurte på målene til viftene du anbefalte meg? de som står på silent twin orginalt, er 60*60*20mm

 

Så hvis viftener en tynnere eller feitere enn dette så vill ikke festeklipsene til viftene gå på :(

Lenke til kommentar

Selg kjøleren på Qxl og kjøp en Glacialtech Silent Breeze.Da får du bedre kjøling uten utlegg.Vil du ha en bedre kjøling på breeze'n så er bare å kjøpe en 80mm vifte med bra kapasitet.Men jeg synes breeze'n kjøler veldig bra med den 19 db vifta som står på.

Lenke til kommentar

Tykkelsen på viftene er 10 eller 15mm. Husker ikke helt, men bare en av dem er en standard så det burde ikke være et problem. Alle 60*60mm vifter av den tykkelsen vil passe.

 

skulle du sette på 2 nye vifter burde du sette på 2 av denne typen:  http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...=612FH&toc=5825
Var ikke pris ganske viktig her da? Du anbefaler to vifter som koster 160kroner! Med frakt blir dette noe sånt som 400 kroner.

 

Fortsatt en dårlig idé hvis du ikke får tak i to 60mm vifter veldig billig...

Lenke til kommentar

Jeg synes også du heller burde vente litt og kansje spare opp en 100-lapp eller to (hvis det er slik at du ikke har råd akkuratt nå). Og kjøpe deg en ny kjøler. :shrug:

 

f.eks denne -> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1365 til 295,-

 

Eller den nye versjonen -> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1607 til 395,-

 

Skal du ha det beste så er nok denne -> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK900

det beste valget til 545,-. Husk da at du må ha en vifte i tillegg (60, 80 eller 92mm). Det koster og være kar ;)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Endelig en som er positiv til min ide hehe  :smile:  

 

men huff, jeg kommer ikke inn på microplex sin side. Så jeg lurte på målene til viftene du anbefalte meg? de som står på silent twin orginalt, er 60*60*20mm

 

Så hvis viftener en tynnere eller feitere enn dette så vill ikke festeklipsene til viftene gå på :(

 

Jeg har sett hva en Mist SilentTwin kan klare med bedre vifter og jeg er meget positiv til din ide. Jeg mener de festet 2x 25mm vifte på den ,men jeg tror de festet de på en annen måte. De fikk iallefall et bra resultat så jeg vil anbefale deg og skaffe deg 2stk 30db vifter og montere på. Hvis den testen jeg har lest er riktig så skal du tjene endel på nettop det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...