Gå til innhold

Donald-blad - Nr.1, 1949; verd 4000kr?


Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kom på en historie når jeg leste dette. Bestefar hadde to nummer av første Donald i safen. Og han skulle vel vise et til fattern eller noe, jeg aner ikke helt, jeg var liten så. Han hadde ihvertfall et med hjem til meg, men klarte faktisk å glemme det. Så jeg, liten og god og veldig glad i tegneserier fikk tak i det (selv om jeg ikke fikk lov) og satte meg i sofaen og leste det noen ganger. Jaggu meg bra at jeg ikke ødela det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gratulerer så meget! Har selv noen ganske gamle "Edderkoppmannen" hefter liggende rundt som jeg tror jeg kunne fått en del for vis de hadde vært Amerikanske, bladene mister jo så utrolig mye verdi av å være på norsk har jeg fått inntrykk av. Donald Duck er kanskje ett untakk da siden det er så utrolig populært her i Norge.

Lenke til kommentar

Det norske blandet er nok mindre verd en det amerikanske(?) fordi den potensielle kjøpemassen er i Norge, nemlig et lite land, et blad på engelsk har hele verden som målgruppe og har dermed mye større sjangs for å få inn et høyt bud, dermed høyere verdi.

 

Så klart er Engelsk Donald Duck vert mye mer. Jeg mente bare at det er nok lettere å tjene penger på gamle Donald Blad i Norge enn det er på foreksempel gamle spider-man blad. Litt dårlig formulert fra min side, beklager.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Norsk Marvel (X-men eller no.....Daredevil tror jeg det var) fra '68 har gått for et par tusen , riktignok bortimot "mint" stand dog ;)

 

TMNT #1/84 går for et par tusen (obs mht falske)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...