Gå til innhold

Din første jobb


Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du din første jobb? - Fikk min første jobb ved at mamma fortalte meg at en kollega trengte hjelp i en idrettshall i kommunen. Så ivrig som jeg var tok jeg jobben med en gang. Behøvde å møte på et lite uformelt jobbintervju hvor vi bare snakket litt løst.

 

Hva gikk den ut på? - En idrettshall som trengte oppussing. Basically mye maling, men også rydding ulike boder osv.

 

Hvor gammel var du? - 14 år. (65 kroner timen hvis noen lurte)

Haha! Kjenner en som gjorde det samma :D... Ikke my penger det nei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk med avisen (BT). Begynte da jeg var 14 (mener jeg å huske) og gikk til jeg var 17. Fikk jobben ved at jeg ringte og sputre om det var noen ledige ruter hvor jeg bodde. Begynte som ferievikar, men fikk egen rute rett ettepå.

 

Fikk betalt etter ant. aviser, lengden på ruten og noe sånt. Husker ikke helt. Ble hvertfall ca 3 000 - 4 000 kr i måneden. I tillegg til at jeg temmelig ofte ble trukket til månedens avisbud, noe som betydde 1 500 kr ekstra.

Lenke til kommentar
14 år, sykla rundt med reklame for Norpost. Helt latterlig dårlig betalt, tror jeg fikk 60-70kr for et par timers arbeid.

 

Jeg jobbet også i Norpost fra jeg var 13 til 17. Husker med skrekk og gru den ekstremt dårlige betalingen for mange timers arbeid og selvfølgelig de latterlige store utdelelsene i November som jeg brukte ca 5 timer på sammenlagt som ga meg bare 300kr... Var overlykkelig den dagen jeg slutta.

Lenke til kommentar

min første og eneste jobb hittil i livet (er 23 strax) var på www.harstad-mek.no , da jeg var 13 år. de første 2 årene gjorde jeg litt gressklipping osv om sommerene. etter det har jeg jobbet vanlig, med og være med og sette opp fiskebåter, ferger osv, og vaske og male de, og hva de ellers måtte trenge. fikk jobben gjennom pappa som var sjef for en av avdelingene der da..

da jeg starta hadde jeg vell 68 kroner i timen, og det har steget gradvis oppover og nå har jeg 163-178 kroner i timen, så har steget en del kan man si :p

Lenke til kommentar
Var silolegger på en gård i slekta. Var vel 14/15 tror jeg. Ble 3 sommre med det.

2 uker med rent He*****. Savner den tiden, haha.

Gode penger til sommeren, som egentlig gikk med kun på å spille CS. Herregud så lol. Satt konstant på internetcafé.

Kunne du ikke bare kjøpt deg en PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...