Gå til innhold

Problem med router og Canal Digital.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg gikk nylig over til bredbånd fra Canal Digital og har hatt noen små problemer når det gjelder router.

 

Det har seg slik at linja fungerer helt fint når jeg drar nettverks-kabelen rett fra modemet til datamaskinen, men når jeg prøver å kjøre linja fra modemet, via en router og til datamaskinen(e) detter linja stadig vekk ut.

 

Har prøvd å reset'e både modem og router og alt ser ut til å fungere som normalt. Alle lamper lyser osv, men linja forsvinner. Har prøvd med 2 forskjellige routere(en D-Link og en SMC) og fått nøyaktig samme resultat. Begge routerne er oppdatert med nyeste firmware.

 

Noen ideer her? Antar at det bare dreier seg om noe feil settings et eller annet sted, men jeg har vanskelig for å se hva og hvor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt opp "internt" DHCP Scope på de forskjellige routerne du har prøvd?

 

Problemet med Canal Digital er som regel at du får kun 2-3 eksterne IP adresser.

DVS: 1 til Canal Digital modem, 1 til din evt router + 1 maskin. = Neste maskin kommer ikke på, evt så detter hele linja ned til du evt resetter modemet.

Lenke til kommentar

Har hatt en kort samtale med Canal Digital ja, men kundeservicen der er jo berømt i negativ forstand. :p

 

Ettersom linja jo faktisk virker, og routeren ikke er levert av dem så ville/kunne ikke hun tyggegummi-dama i telefonen gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

Er usikker på nøyaktig hva jeg må gjøre for å få igjen nettet etter at det forsvinner.

 

Å slå av og på modem, router eller datamaskinen har ikke sett ut til å virke, derfor har det blitt til at jeg har dratt kabelen rett fra modemet til datamaskinen og på den måten fått det til å komme tilbake igjen.

 

Kjører ikke noe torrent eller annet heftig. Linja brukes utelukkende til surfing og spilling.

Lenke til kommentar

Burde ikke falle ut da nei. Har sett noen andre poster hvor man satte opp noen ipadresser fast i router, men dette skal jo egentlig ikke være nødvendig. Finner selvsagt ikke disse postene igjen når jeg søker på forumet nå :(

 

Ved neste feil, så prøv å logg deg inn på routeren din. og se om den har ipadresse på WAN(internett fra modem). Dette vil fortelle om du har mistet forbindelsen med GET eller om problemet er mere lokalt.

Lenke til kommentar

Begynner å mistenke Canal Digital for å være problemet her.

 

Nå har nettet begynt å falle ut selv uten at kabelen går via routeren. :hrm:

 

Tok en ny telefon til dem og fikk som ventet høre at alt var i orden med linja og at feilen ikke kunne være fra dems side.

Lenke til kommentar

Vel, nei. Så langt har de ikke engang giddet å ta turen hit for å se på det, ettersom om alt ser ut til å være i orden med linja fra deres side, og modemet faktisk virket i starten når de var her og installerte det.

 

Begynner å gå temmelig tom for ting å gjøre her nå, annet enn å skifte tilbake til min gamle ISP. :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...