Gå til innhold

Flyselskap vurderer fedme avgift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja det er vel på en måte diskriminering, men hvis du har vært så uheldig og havne vedsidenav en stor feit person på fly en gang vet du hvor ille det er å lide seg gjennom en time eller noe slikt med og bli presset inn i veggen (en gang jeg opplevde dette opptok vel denne personen nesten halvparten av mitt sete i tilegg til sitt eget) med ofte en medfølgende svettestank og tung pusting/snorking/hvesing.

Og hvis jeg hadde havnet i denne situasjonen på en internasjonal flyging til f.eks USA på 10 timer så hadde jeg nokk krevd at jeg fikk et annet sete av flyvertinnen.

 

 

Feite personer burde dermed ha to seter for seg selv, og må dermed også betale for begge disse setene (eller kansje få en rabatt på to seter).

De har jo tross allt sørget for å sette seg i denne situasjonen selv og da må man jo også ta konsekvensene av det (hvor "slemmt" det enn høres ut).

 

For hva er egenklig værst:

- At en feit person (som har det fulle og hele annsvaret for å ha blitt feit selv) må betale ekstra for å få to seter

- At en uskyldig normal person må sitte klemmt inn i veggen med en svettestank og tung pusting fra personen ved sidenav, og kunn få et halvt sete selv om man har betalt for et helt (fordi halvparten av setet ditt opptaes av den feite personen vedsidenav deg).

 

 

Når en dørvakt ikke slipper inn en for full, slaskete kledd eller hissig person inn på et utested er også dette en form for diskriminering, men den er nødvendig, og man har selv annsvaret for at man oppfører seg slik at man ikke slipper inn.

Det samme blir med feite personer på fly. Selv om det er en form for diskriminering å kreve mer penger av de for å gi de f.eks to seter, så er det en nødvendig diskriminering og det er en av ulempene med å velge å ha en livsstil som gjør at man blir feit.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...