Gå til innhold

Hva er støynivået på standardvifta til E8400?


ragev

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg her?

Har en HTPC (i et Silverstone LC-13-e) som jeg prøver å få litt mindre bråkete. Har akkurat investert i et par "Sharkoon 80mm Silent Eagle 1000 8.9dBA Case Fan", som burde redusere støyen betraktelig i forhold til mine to 21-dBA-vifter som jeg har fra før.

 

MEN UANSETT!

 

har en 3ghz E8400-prosessor med standardkjøler'n. Lurer på hvor mye støy den produserer. Noen som vet? Lurer på hvor mye støy det er å spare per krone hvis jeg kjøper feks en Noctua U12P...

 

Mvh Vegar

Endret av ragev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wiki, har du en budsjettkjøler å anbefale for en slik E8400, som står i et Antec Sonata III kabinett? Den skal ikke overklokkes, men PCen står i TV stua, så jeg skulle gjerne hatt ned lyden...

 

Krever alle CPU kjølere at jeg tar ut HK for å sette på kjøleren, eller kan det gjøre uten?

Endret av Marker
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?p...2&cat_id=58

 

Den er fin. Billig og bra ;) Den kan du også bytte vifta på ;)

Jeg foreslår at du tester den, og ser om den er stille nok. Hvis ikke, handle ny vifte ;)

 

Takk for tipset, Wiki. Den var nesten litt "skremmende" billig mot prisene på alt det andre jeg har sett. Jeg ser den er oppgitt til ca 25 dBa, og lurer på hva støynivået er på stock-kjøleren. ...så vet jeg sånn ca hva jeg kan forvente av støyreduksjon.

 

En annen ting med stock-kjøleren er at jeg kan stille hastigheten. Nå som CPUen kjører med intelligent tweaker og belastes lite kjører vifta på bare 10%, og temperaturen er på > 30* C.

Lenke til kommentar

Bruk speedfan til å redusere viftehastighet.

 

Den kjøleren er billig ja, men gir mye for pengene. Dersom du vil peise på litt, så går du for en TRUE med en god vifte. Det blir bra ytelse med lite støy ;)

 

Eventuelt bare bytt ut vifta på den kjøleren jeg linka til :)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa! Har lest en del rundt omkring og det endte med at jeg bestilte en ASUS Triton 75 Heatsink og en Noctune 120mm vifte. I tillegg kjøpte jeg en Thermaltake Schooner til GPUen min (MSI Radeon HD 4650)

 

Noen synspunkter på det oppsettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...