Gå til innhold

Kung Fu i Kina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si det gav meg så mye, ser også at han ikke er så veldig aktiv.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har sagt opp jobben, i ferd med å selge leilighet og bil og flytter fra august av til Qufu (eller Zhengzhou) i Kina for å trene wushu(kung fu, sanda, tai chi osv...) ett års tid. Har aldri trent kung fu før eller noen form for kampsport så kunne vært bra med noen tips på veien. Til nå har jeg trent ganske intenst med løping, roing og svømming samt en del styrke ved siden av. Noen andre tips til trening?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

som nevnt ovenfor så er det nok lurt og tøye litt, og være mjuk er alltid en fordel ;p

spenst kan også være lurt og trene, kondis og så klart hurtighet.

 

kommer ikke på noe mer i slengen :p men høres jo kjempe deilig ut og bare stikke til kina og trene et år :D

Lenke til kommentar
som nevnt ovenfor så er det nok lurt og tøye litt, og være mjuk er alltid en fordel ;p

spenst kan også være lurt og trene, kondis og så klart hurtighet.

 

kommer ikke på noe mer i slengen :p men høres jo kjempe deilig ut og bare stikke til kina og trene et år :D

 

 

Driver å tøyer for harde livet om dagen. Det er foreløpig ikke noe moro, men merker en klar forbedring fra da jeg startet.

Kondis trener jeg mest. Mye løping, samt at jeg prøver å trene en del eksplosiv trening. Har funnet ut at basket funker bra til det, moro er det og. Ellers går mye av treningen med til å trene push ups (på knokene), hang ups, sit ups og med vekter.

 

Begynner å lure litt hva jeg har begitt meg utpå nå. Det høres fryktelig lenge ut med ett år. Jaja. Skal man på tur, så skal man på tur. Om noen skulle føle for å gjøre noe av det samme, så kontakt meg gjerne. Reiser alene :)

Lenke til kommentar

Vil bare si at

Det eneste du trenger er egentlig mest hurtighet. Kung fu er mer kraft selv om du har ikke så mye muskler.

=)

Driver å lærer meg kung fu også. Ser på video og lærer.

Men ikke minst tålmodighet. :)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Virker som om det går mest på hurtighet og spenst faktisk. Tror ikke det er en fordel med ti kilo ekstra med muskler for å gjennomføre butterfly kick f.x. Driver å løper mye om dagen, spiller basket (eksplosiv trening), tar push ups, hang ups, holder manualer i hendene og skyggebokser (høres rart ut, men sykt bra trening).

Push-ups og alt som innebærer mage og bryst må jeg ta en pause fra forresten, bristet tre ribbein rett v/hjertet etter en litt heftig runde basket, så legen anbefalte å ta det rolig.

 

Takk for det, og lykke til med treningen selv :)

Lenke til kommentar
Virker som om det går mest på hurtighet og spenst faktisk. Tror ikke det er en fordel med ti kilo ekstra med muskler for å gjennomføre butterfly kick f.x. Driver å løper mye om dagen, spiller basket (eksplosiv trening), tar push ups, hang ups, holder manualer i hendene og skyggebokser (høres rart ut, men sykt bra trening).

Push-ups og alt som innebærer mage og bryst må jeg ta en pause fra forresten, bristet tre ribbein rett v/hjertet etter en litt heftig runde basket, så legen anbefalte å ta det rolig.

 

Takk for det, og lykke til med treningen selv :)

 

Hoppetau.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...