Gå til innhold

vil bli ''business mann''


bkf_94

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å bli en business mann, den typen som må bruke dress hverdag, ha med seg en stress koffert og eier en hel øy et sted nede i thailand..

 

men jeg kan jo ikke bare valse inn på BI og ta ''business mann'' studier

 

Hvilke typer ''business mann'' finnes det? Eg kan tenke meg f.eks en bankmann

 

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hei, jeg har lyst til å bli en business mann, den typen som må bruke dress hverdag, ha med seg en stress koffert og eier en hel øy et sted nede i thailand..

I og med at du må spørre om dette, er det noe som sier meg at du ikke er en som kommer til å klare dette :)

 

De som får stor suksess er ofte folk som klarer å tenke "utenfor boksen". Å måtte ha andre til å fortelle en hva man skal gjøre er vel ca. det motsatte.

 

Merk at mange av de rikeste i verden er vel folk som droppet ut av skolen. Mange jobbet seg opp fra bunnen, altså jobbet de målrettet, og begynte gjerne med "drittjobber" først. Andre hadde en genial ide som de klarte å få til.

Lenke til kommentar
hva er så spesielt med dress? Jeg er dritt lei av å bruke den.

 

hva er så spesielt med dress? Jeg er dritt lei av å bruke den.

Og du, det hjelper å være VELDIG flink på skolen...så begynn å les og pugg:)

 

Jøss, det man kaller spaltet personlighet eller? :fun:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei, jeg har lyst til å bli en business mann, den typen som må bruke dress hverdag, ha med seg en stress koffert og eier en hel øy et sted nede i thailand..

 

men jeg kan jo ikke bare valse inn på BI og ta ''business mann'' studier

 

Hvilke typer ''business mann'' finnes det? Eg kan tenke meg f.eks en bankmann

 

 

Takker på forhånd for alle svar :)

 

Dem som eier øyer i fjerne himmelstrøk og slikt er som regel "self made", mange uten VGS osv. Ta Kjell Inge Røkke og Jon Fredriksen som eksempler!

Du bør heller fokusere å gjøre det så bra som overhodet mulig på VGS. Jeg var helt sikker jeg ville bli ingeniør eller noe lignende der jeg fikk holde på med tekniske ting helt fram til midten av 2.klasse på videregående. Men jeg endte opp med å studere revisjon og finans... Men tips nr.1 er å gjøre det skarpt på VGS. Så søke deg inn på indøk. på NTNU. Har inntrykket av det er den sikreste utdannelsen du kan ta i Norge for tiden. Tenk karakterer karakterer karakterer så lenge du ikke har et lite forretningsgeni i magen. De færreste vet 100% hva de vil bli når de blir voksne når de er 15 år tipper jeg! Så ikke stress med det.

Endret av eimelb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...