Gå til innhold

Funksjon som fjerner alt over?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det er finnes en slags omvendt exit();? Som sagt exit(); fjerner ignorer alt under, så lurer jeg på om det er en funksjon som ignorer alt over... Fordi jeg vil at hvis en if-funksjon blir usann, skal skriptet fjerne alt over, og man kan begynne på nytt som et ferskt ark... Håper dere forstår hva jeg mener, og takk for svar (Si ifra hvis dere ikke gjør:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har kommet til et punkt der du ønsker å ignorere alt over, så vil det som er over allerede ha blitt kjørt og du trenger derfor ikke å tenke på det lenger. Jeg har i hvert fall aldri noen sinne sett det du beskriver. Høres egentlig bare ut som du har noen major structural flaws i koden din.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Definitivt en alvorlig og grovt designfeil hvis man har behov for å fjerne alle resultater fra tidligere kodelinjer. Du er nok plent nødt til å redesigne litt, for det du har skrevet ut kan i teorien allerede være fremme i nettleseren for lenge siden.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Ja, jeg er ingen god koder... men lærer jo. Får se om det er en annen måte å løse det på:p

 

Tror ikke du helt forstår hva vi sier.

 

Når du koder i toppen av et dokument, så er det naturligvis der serveren begynner og lese og prosessere koden du har skrevet, og når du senere i koden vil fjerne alt det du tidligere har skrevet.. - det går bare ikke :)

 

du sier du bruker en IF settning, la meg ta et eksempel

if($valueA == $valueB)
{
echo "ValueA er lik ValueB!";
}
else
{
echo "ValueA er _ikke_ lik ValueB!";
}

 

hvis Value A ikke er lik Value B så vil ikke koden inni klamme parantesene kjøre i hele tatt, da vil ELSE koden kjøre isteden, også motsatt hvis Value A er lik Value B :)

 

Håper du forsto noe av det jeg sa :)

 

- Fredrik :)

Endret av Famen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...