Hellslayer 0 Report post Posted April 29, 2003 Nå begynner jeg og gå mektig lei Tiscali Nå har jeg sittet i hele dag uten internett, og først nå virket det Har hatt det samme problemet flere ganger før, og det er som sagt VELDIG irriterende Er det noen som har noen peiling på hva Tiscali driver med? Quote Share this post Link to post
Zethyr 28 Report post Posted April 29, 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink: Quote Share this post Link to post
DesertGlow 18 Report post Posted April 29, 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink: Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. Quote Share this post Link to post
chma 17 Report post Posted April 29, 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink: Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk. Quote Share this post Link to post
panzerwolf 94 Report post Posted April 29, 2003 Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. 9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg. Quote Share this post Link to post
Delvis 4489 Report post Posted April 29, 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. ... etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk Sånne tiltak høres veldig greit ut og er i og for seg det riktige. Men det er ikke "bare å..". Greit nok at det vil føre fram til slutt, men du må regne med masse unøvendig møye. Tror det er mye enklere å bestille abo hos en annen leverandør og la de ta seg av oppsigelsen. Det er på samme måte som når du skifter forsikrings selskap. Quote Share this post Link to post
axl 0 Report post Posted April 29, 2003 har hatt akkurat samme problemet Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem Quote Share this post Link to post
Delvis 4489 Report post Posted April 29, 2003 har hatt akkurat samme problemet Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem Det er nok ikke fullt så enkelt. Du blir oppringt før bestillingen effektueres - for å få bekreftet diverse opplysninger ( fødselsnr. osv) Quote Share this post Link to post
tigerdip 6 Report post Posted April 29, 2003 Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte Jeg fikk sagt opp telenor-abonnement via e-post. De svarte : "Du må sende oss en skriftlig oppsigelse" Jeg sa: "Dette (altså e-posten) ER skriftlig" Det gadd de ikke krangle på Quote Share this post Link to post
DesertGlow 18 Report post Posted April 29, 2003 Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. 9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg. Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS.... ("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.) Quote Share this post Link to post
chma 17 Report post Posted April 30, 2003 Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. 9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg. Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS.... ("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.) hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg. Quote Share this post Link to post
DesertGlow 18 Report post Posted April 30, 2003 hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg. Det skjer nestegang ja - hvis jeg får enda en regning fra dem. Quote Share this post Link to post
801live 0 Report post Posted April 30, 2003 Vil bare si at det ikke er fullstendig håpløst. Kunden har alle rettigheter. Jeg sendte avbestilling til Tiscali for ca. 1 mnd. siden, fikk svar ca 3 uker etter: Vi bekrefter med dette at din avbestilling er mottatt og effektuert. Med vennlig hilsen, Tiscali AS ADSL Avdelingen Postboks 598, Skøyen 0214 Oslo Tel: 24 11 24 20 Fax: 24 11 24 11 Quote Share this post Link to post
Delvis 4489 Report post Posted April 30, 2003 EN gang til: Du behøver ikke selv ta bryderiet med å si opp.. Så sant man har tenkt å gå over til en annen ISP, er det bare til å bestille og la de ta seg av oppsigelsen Quote Share this post Link to post