Jump to content
Sign in to follow this  
Hellslayer

Hva er det med Tiscali?

Recommended Posts

Nå begynner jeg og gå mektig lei Tiscali :grumpy: Nå har jeg sittet i hele dag uten internett, og først nå virket det :evil:

Har hatt det samme problemet flere ganger før, og det er som sagt VELDIG irriterende :grumpy:

 

Er det noen som har noen peiling på hva Tiscali driver med? :shrug:

Share this post


Link to post

Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink:

Share this post


Link to post
Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink:

 

:lol::lol:

 

Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

Share this post


Link to post
Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink:

 

:lol::lol:

 

Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk.

Share this post


Link to post
Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg.

Share this post


Link to post
Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for.

...

etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk

 

Sånne tiltak høres veldig greit ut og er i og for seg det riktige. Men det er

ikke "bare å..".

Greit nok at det vil føre fram til slutt, men du må regne med masse unøvendig møye.

Tror det er mye enklere å bestille abo hos en annen leverandør og la de ta seg av oppsigelsen. Det er på samme måte som når du skifter forsikrings selskap.

Share this post


Link to post

har hatt akkurat samme problemet :shrug:

 

Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte

Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem :D

Share this post


Link to post
har hatt akkurat samme problemet :shrug:

 

Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte

Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem :D

Det er nok ikke fullt så enkelt. Du blir oppringt før bestillingen effektueres - for å få bekreftet diverse opplysninger ( fødselsnr. osv)

Share this post


Link to post
Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte

 

Jeg fikk sagt opp telenor-abonnement via e-post. De svarte : "Du må sende oss en skriftlig oppsigelse"

Jeg sa: "Dette (altså e-posten) ER skriftlig"

 

Det gadd de ikke krangle på :D

Share this post


Link to post
Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg.

 

Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS....

 

("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.)

Share this post


Link to post
Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail.

 

9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg.

 

Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS....

 

("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.)

 

hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg.

Share this post


Link to post
hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg.

 

Det skjer nestegang ja - hvis jeg får enda en regning fra dem.

Share this post


Link to post

Vil bare si at det ikke er fullstendig håpløst. Kunden har alle rettigheter. Jeg sendte avbestilling til Tiscali for ca. 1 mnd. siden, fikk svar ca 3 uker etter:

Vi bekrefter med dette at din avbestilling er mottatt og effektuert.

 

Med vennlig hilsen,

Tiscali AS

 

ADSL Avdelingen

Postboks 598, Skøyen

0214 Oslo

Tel: 24 11 24 20

Fax: 24 11 24 11

Share this post


Link to post

EN gang til:

Du behøver ikke selv ta bryderiet med å si opp..

Så sant man har tenkt å gå over til en annen ISP, er det bare til å bestille og la de ta seg av oppsigelsen

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...