Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal redigere noen bilder av blant annet en TV, der jeg har planer om å skifte ut selve TV-bildet med et annet.

Noen som har noen gode teknikker på dette? Har selvsagt prøvd meg fram, men vil ha best mulig resultat. Har i grunnen lest om noen metoder i Digital Foto for en tid tilbake, men har klart å rote vekk bladene. Det nærmeste jeg har komt til nå, er ved å kopiere inn bildet som skal være "på Tv-en" i hovedbildet, forminsket, vridd litt på det, og satt det inn på skjermen. Det ser ikke så veldig pent ut.

 

Har lagt ved et bilde for å vise sånn cirka hvordan det skal bli.

post-146813-1240214493_thumb.jpg

 

På forhånd takk.

 

- Hilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du har fått det til til nå, men det er bare å klippe ut bildet fra TV og lime inn det bilde du vil ha der. Så må du jo selvfølgelig tilpasse det slik at det passer inn. For at det skal se litt mer realistisk ut kan det være lurt å bruke paintbrush med samme farge som TVn i kantene, slik at det blir mer "blendet inn". That's all.

 

 

Artistic Ability

 

Lenke til kommentar
Mulig du har fått det til til nå, men det er bare å klippe ut bildet fra TV og lime inn det bilde du vil ha der. Så må du jo selvfølgelig tilpasse det slik at det passer inn. For at det skal se litt mer realistisk ut kan det være lurt å bruke paintbrush med samme farge som TVn i kantene, slik at det blir mer "blendet inn". That's all.

 

 

Artistic Ability

 

 

Hei!

 

Ja, det er det jeg har gjort hele tiden, synes bare ikke at det ble særlig bra... Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Tror nok første svaret du fikk var vel så viktig. Paster du inne et skarpt bilde i en "ramme" som er uskarp vil det ikke se naturlig ut. Det kan også være et problem hvis du har en vinkel mot skjermen slik at du får perspektivproblemer, og alt for forskjellig hvitbalanse kan også se kunstig ut - selv om forskjellen er reell. Forøvrig også enig med innlegg to om at du må gjøre noe med kantene for at overgangen ikke sakl se alt for skarp ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...