Gå til innhold

BK: Svaner i April [Serie]


Anbefalte innlegg

Var ute og tok bilder tidligere i april, og endte opp med et par kandidater som ikke ble postet i Aprilfest-tråden.

 

Hva synes dere om disse? Samtlige er tatt med 50mm, i tråd med utfordringen.

 

1. Studie.

post-71211-1240140075_thumb.jpg

ISO 100, f/3.2, 1/1250s

 

2. Portrett.

post-71211-1240140085_thumb.jpg

ISO 100, f/2, 1/3200s

 

3. Svanesjøen.

post-71211-1240140095_thumb.jpg

ISO 100, f/2, 1/4000s

 

 

Burde jeg egentlig valgt et av disse til apriltråden, tro?

Fjernet et par smårusk i vannet på bilde 2, og rettet bittelitt horisont på 3. Ellers kurver og skjærpings.

 

(Heh - første egentlige BK-tråden min, det her.. Et sted skal man jo begynne! :))

 

Edit: Bildet jeg valgte til tråden er forøvrig dette:

Bilde 5. Muskler.

post-71211-1240140877_thumb.jpg

ISO 100, f/3.2, 1/1000s

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes dette er helt godkjente svane bilder, fin skarphet og grei komposisjon :)

 

Men det første er garantert best etter min mening. På det andre så ødelegger den utbrente delen nederst til høyre litt og litt synd at hele nebbet ikke er i fokus.På det tredje bilde, så blir kanskje svanen litt for mye utbrent og jeg skulle gjerne sett hele refleksjonen i vannet!!?

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Takker for feedback! :)

 

Jo - DOF er nok litt for tynt på nr 2 - med blender 2.0 på så kort hold er det ikke mye fokusplan, så jeg får ikke både hals og nebb i fokus samtidig. Ryggen er utbrent - tenkte det ikke gjorde noe, når den var helt ute av fokus - tar det til etterretning. Også enig i at komposisjonen glimrer med sitt fravær - ble nok litt oppspilt av å få bilder på så nært hold.. ;)

 

 

Her er en versjon av nr 3 uten rotering (litt mer speilbilde), og med bittelitt andre kurver for å få mer detaljer på svaneryggen. Er kanskje litt for glad i lyse pixler.. ;)

Fjernet også strået på ryggen av svanen.

 

3. Svanesjøen Redux

post-71211-1240174654_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har egentli ikke så mye å si, annet enn jeg synes at, i bilde #1, hele skyggen til svanen burde vises. Kanskje det blir litt for langt, men da burde bilde kanskje bli tatt fra litt lavere perspektiv.

 

Er enige med de andre her, likte best 1 og 3, da bilde nr.2 var for uklar på enden av nebbet og starten på "håret".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...