Gå til innhold

Athlon XP2500+ og Swiftech MCX462+ på NF7.


Anbefalte innlegg

Hey folkens. Tok et screenshot her nå.

 

temp.png

 

Hovedkortet er et Abit NF7-S V2.0. Tok av kjøleren som satt på chipset, vasket (med isopropanol, som jeg alltid bruker) bort det lille som var av pasta der, førte på Arctic Silver 3 på chip, og satte kjøler på plass igjen med pushpin'ene.

 

CPU tempen er høy nok, som man ser, men er ikke system-tempen litt VEL høy? Jeg vet ikke hva slags temp'er dere andre har. Jeg kjører 11*200 = 2200 MHz.

 

(Tror at Arcticen kan ha ligget for lenge til at det var sunt. Det så litt for hvitt ut det som endte opp på chip'en. Dessuten var det et sinnsvakt søkk på nortbridge, som jeg måtte fylle igjen med pasta, nærmest. I tillegg mistenker jeg kjøleren for at den ikke henger godt nok på nå, tror push-pinene ikke er så glade i å bli tatt ut og inn igjen. - Hvor kan jeg få tak i nye, så den kan sitte bedre? Og er det mulig å rette opp chipen litt, på en enkel måte? Har aldri planslipt noe, og med tanke på at vi snakker om et hovedkort her er det vel nesten umulig?)

 

Kan noen gi litt feedback her? Får fantastisk lite svar her for tiden...

 

- Forresten: RPM på viftene er for vifta som suger ut fra kabinettet, PSU og en vifte som står og blåser inn fra foran PCI-porter og skjermkort. Ingen av RPM'ene er altså fra selve vifta (Papst vifte, 79CFM, justert ned med rheostat) som står på kjøleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har høy temperatur til å ha en så god kjøler og kabinettvifter. Sjekk om du har samme temperatur i biosen. Kan winbond programmet vise feil temperatur?

 

Nforce2 chipsettet utvikler endel varme ved overklokking. Hadde tilsvarende temperatur på hovedkortet A7N8X-DL (34-36 grader) med 1 stk 92 mm kabinettvifte. Monterte en ekstra 80mm vifte på PSUen inne i kabinettet som hjelp til å blåse ut luft fra PSUen. Med å skru opp hastigheten på kabinettviften og snu CPU-viften til å suge, kom temperaturen på hovedkortet ned i 24-26 grader og 38-42 grader på CPUen (planslipt PAL8045).

 

Pass på å bruke minst mulig kjølepasta. Kan hende det er en god i de å få slipe NBen eller heller bruke termalpad når ujevnhetene blir så store.

Lenke til kommentar

Ang. Tempen din...

 

Har du oppgradert Biosen din???

 

Her er litt info fra 1.3 versjonen:

Correct the CPU Temperature misreading issue. With BIOS V1.0, 1.1,and V1.2, the CPU temperature reported in BIOS is too hight. V1.3 BIOS fixes it and report correct CPU temperature; meanwhile, the Hardware Monitoring tool needs to be updated to "HWM_NF7V13.EXE" together with BIOS update.

 

Men har du høyere bios hjelper jo ikke dette.

 

Håper det var til hjelp.

:woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...