Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Psykopatiske menn og juss..


Sportygirl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er det sikkert, jeg vil tippe det er cirka like mange som det er jenter som setter seg i rare situasjoner med sånne menn. Hva med å styre unna de i det øyeblikket man merker at de er merkelige?

_________________________________________________________

 

Sånn som jeg har hørt så er det ofte dem som kommer med "anklager" mot en annen, som kanskje er "syndebukken" selv.....

Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg ikke tro det, men det er jo ikke akkurat noe særlig statistikk på dette området. Ut fra det lille jeg har lest er det allikevel sjelden at man går til retten for å ydmyke kvinnen -- man føler seg gjerne reelt forulempet, og derfor går man til retten. At omverdenen mener at situasjonen er manipulert opp er et helt annet tema, siden du her spør om en subjektiv vurdering.

Lenke til kommentar
Er det mange psykopatiske menn, som bruker og manipulerer opp situasjoner og går til retten, for å ydmyke kvinnen?

Hvis du heller spør "Er det mange psykopatiske menn", så er nok svaret ja. Det er også mange psykopatiske kvinner. Det beste er å unngå slike personer. Når du først har kommet inn i livet til en slik, så vil jeg tro du kan oppleve mye rart.

 

En psykopat mangler ofte evnen til innlevelse/empati, så grunnen til å gå til sak vil jeg tro ikke nødvendigvis er for å ydmyke deg/kvinnen, men fordi personen i sitt skrudde hode tror at det er den rette tingen å gjøre.

 

Kunne vært interessant å få vite HVA du faktisk blir saksøkt for.

Lenke til kommentar
Sier ikke mer enn at jeg har hatt med en psykopat å gjøre, desverre.

Ok da er jeg usikker på hva denne tråden gjør i jussforumet.

--------------------------------------------

 

Jeg mener at denne hører til i jussforumet, for det har med at psykopater elsker krangler, derfor blir det lett sånn til at de går til rettsystemet.

 

Jeg ønsker derimot ikke å krangle, det vet mannen. Jeg har sagt det til han, men han vil ha fiendskap. Jeg ønsker at vi skal ordne opp oss i mellom, slutte fred på en fin måte. Men han vil bare krangle, og være stygg...Og han vil gjøre alt vanskeligere og dummere for oss, uansett hva det måtte koste for oss begge.

Lenke til kommentar
Sier ikke mer enn at jeg har hatt med en psykopat å gjøre, desverre.

Ok da er jeg usikker på hva denne tråden gjør i jussforumet.

 

Jeg mener at denne hører til i jussforumet, for det har med at psykopater elsker krangler, derfor blir det lett sånn til at de går til rettsystemet.

Dette er nok ikke en juridisk problemstilling. :-)

Jeg tviler på at du finner noen statistikk på om psykopater går oftere til sak enn andre.

Uansett om så er tilfelle, vil det nok ikke ha noen innvirkning på din sak.

 

Jeg ønsker derimot ikke å krangle, det vet mannen. Jeg har sagt det til han, men han vil ha fiendskap. Jeg ønsker at vi skal ordne opp oss i mellom, slutte fred på en fin måte. Men han vil bare krangle, og være stygg...Og han vil gjøre alt vanskeligere og dummere for oss, uansett hva det måtte koste for oss begge.

Ja det høres ut som en kjedelig situasjon. Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Ja, det er en svært trist situasjon. Jeg ønsker ikke at meg og han skal være i bråk og krangel. Ønsker det ikke!

Men han vil at vi skal være fiender.

Hvis dette er en "ekte psykopat" så gir personen ikke fem øre for hva du føler. Tvert i mot kan det hende han "ruser seg" (i mangel av et bedre uttrykk) på konflikt. Det er farlig å gi råd rundt slike situasjoner som dette når man ikke har kompetanse på området, så det vil jeg ikke gjøre, utenom å si at det kan være en idé å glemme følelsene her og fokusere på sak. Du har havnet i en kjip situasjon - shit happens - nå må du fokusere på å løse den på beste måte for deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...