Gå til innhold

koble HD til USB inngang på hjemmekino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er at hjemmekinoen ikke gjennkjenner harddisken. Har lett litt rundt på nettet og finner at det kanskje er mulig men skjønner ikke helt hvordan man skal få det til. I prinsippet burde jo en disk av type mp3-spiller og en vanlig ekstern harddisk kunne gjennkjennes likt, men jeg vet ikke om det er spesiell formatering på mp3-spilleren som gjør at anlegget klarer å lese bilder og musikk.

Har prøvd ja...

Lenke til kommentar

Hva er en "Mp3-spiller inngang"? Du har vel en bruksanvisning som sier hva denne inngangen er beregnet til. Du får i såfall si noe om hva det står der.

 

Er det en vanlig USB tilkobling så vil en standard disk eller minnepinne kunne leses.

Mens f.eks iPod har en tilkobling som trenger spesiell software (som iTunes) for å kunne bruke musikkdelen.

Lenke til kommentar

Fra Sony sine sider "USB-inngang for enkel avspilling av digitale medier og direkte avspilling fra CD "

http://www.sony.no/product/hcs-surround-ki...geType=Overview

 

Det er en USB inngang. som på en bilstereo med usb-inngang for MP3-spiller. Det jeg finner på nett er at en stor harddisk ikke får nok strøm fra usb-inngangen? Men jeg har egen strømforsyning til harddisken. Fortsatt gjennkjenner ikke anlegget HD. Spørsmålet er da om Ipod o.l. er formatert i et spesielt format?

Bare spør, jeg svarer så godt jeg kan... :grin:

Lenke til kommentar

Det står jo ganske mye i bruksanvisningen om hvordan denne brukes, og eventuelle feilsituasjoner. Så dette skulle være grei skuring.

Har du en standard USB enhet så skal den virke. Forutsatt da at du ikke har formatert den om til f.eks NTFS.

Har du prøvd mer enn den ene disken. Minnepinner?

Lenke til kommentar

Ok. Da er kanskje problemet at disken er NTFS. Husker ikke helt i farten, har den ikke her nå men skal sjekke. Så med Fat32 så bør det fungere?

Får flytte filene over til en annen plass og formatere disken og prøve igjen. Hadde vært konge å kunne styre all musikk og bilder på disken via stereoen.

Har ikke prøvd andre minnepinner o.l. nei

Endret av bizarro_per
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...