DionysosDale 1 Report post Posted April 29, 2003 Sliter litt med tastaturoppsette i X på min Slack9 maskin. Når eg jobber uten X, har eg norsk oppsett, men når eg starter X (med fluxbox) får eg engelsk keyboard. Hvor endrer eg dette? Dionysos Quote Share this post Link to post
Klette 0 Report post Posted April 29, 2003 Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "keyboard" Option "XkbRules" "xfree86" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" EndSection Prøv med den ( gjerne litt tekst som stod der ) Quote Share this post Link to post
DionysosDale 1 Report post Posted April 29, 2003 Ahhhhh...... Takker så mye. Lettelse å kunne skrive uten å konsentrere seg om knappene igjen :> Gikk en stund før eg fant ut hvilken fil dette skulle endres i :oops:. Er ikkje så vant med å bruke X. Liker meg bedre i tegnbasert miljø Dionysos Quote Share this post Link to post
voktern 0 Report post Posted April 30, 2003 ta en su cd /etc/X11/loadkeys no-latin1 Og du er den lykkelige eier av norsk keymap Quote Share this post Link to post
Klette 0 Report post Posted April 30, 2003 Ahhhhh...... Takker så mye. Lettelse å kunne skrive uten å konsentrere seg om knappene igjen :> Gikk en stund før eg fant ut hvilken fil dette skulle endres i :oops:. Er ikkje så vant med å bruke X. Liker meg bedre i tegnbasert miljø Dionysos Bare hyggelig å kunne hjelpe Quote Share this post Link to post