Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Carina E girproblemer og ulyder


Anbefalte innlegg

Har merket to problemer med min Carina E XLi 1996-mod.

 

1. Giren er vond å få i 3. gir (spesielt, men også litt problemer med 2.). Hva kan være feil her?

 

2. Det har begynt å hyle/lage ulyder i bakre støtdemper(e). Er det noen enkel måte å fikse dette på, eller må demperne byttes?

 

3. Å få den i revers kan også være helt på tryne. Av og til stopper den før den går helt inn i hakket (stopper på en måte i et hakk før), om jeg da gir gass for å rygge lager det en utrolig irreterende "skrapelyd". For å få den skikkelig inn i gir må jeg da vugge bilen litt frem og tilbake før jeg får den inn. Lagde et eget punkt for denne, ettersom det virker litt annerledes enn nr. 1.

 

Si ifra om dere trenger mer informasjon om noen av problemene ;)

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer bare når demperne brukes. Altså i det bakhjulene treffer en hump f.eks.

 

Glemte å nevne en siste ting, noe som jeg er så og si sikker på også er pga. slitt clutch. Når jeg står stille, og begynner å kjøre/rygge lager clutchen en hylelyd/ulelyd når den kommer til et spesielt punkt når jeg er på vei ut med clutchen. Dette er vel også pga. slitt clutch? Og hva koster det å fikse noe slikt sånn ca?

Lenke til kommentar

Dersom clutchen er slitt kan også lageret som ligger mellom være slitt. Det kan gjøre at kraft overføres igjennom clutchen hele tiden, og kan forklare hvorfor bilen ikke går i gir. Det er ikke noen synkronisering på revers, så den krever helt optimale forhold (bilen står i ro eller ruller bakover) for å gå inn.

Lenke til kommentar

Jo, jeg kan høre litt lyd når jeg prøver å ta den i revers (når jeg får den i giret). Det kommer ulyder når jeg prøver å rygge uten at den står skikkelig i gir. Kan også merke at bilen rikker litt på seg når jeg tar den i revers (har ikke merket dette i noen andre gir).

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Bytt clutch og sjekk lenkestag bak. Er sikkert et bikkjebein eller klem-foring som har ryki.

 

Kan tenke meg 4-5 et sted for clutch og alt fra 500-3000 på lenkestaget bak alt utifra hvor mye du må bytte.

 

Demperne bak ryker dem og, men sjelden at dem lager lyd. De lekker bare og bilen gjynger.

Lenke til kommentar
Bytt clutch og sjekk lenkestag bak. Er sikkert et bikkjebein eller klem-foring som har ryki.

 

Kan tenke meg 4-5 et sted for clutch og alt fra 500-3000 på lenkestaget bak alt utifra hvor mye du må bytte.

 

Demperne bak ryker dem og, men sjelden at dem lager lyd. De lekker bare og bilen gjynger.

 

 

vet ikke kor du får clutch får 500 og arbeid.. det tar ca 2-3 timer å sifte clutchen.. du må senke traversen og motoren får å få ut girkassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...