Gå til innhold

Kan jeg bygge en pc selv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guide: Bygg PC-en selv ( HW.no)

 

Hei, det er ikke vanskelig, man må kjøpe deler som passer.

Det har man forumet til.

Så må man huske ting som avstandsskruer bak hovedkortet og div småting.

Guiden burde forklare godt nok, hvis ikke så kan man jo spørre på forumet her både før, under og etter bygging.

 

Når pcen booter må man også huske ting som drivere til hovedkortet, skjermkort osv som man ikke tenker mye på ved kjøp av en ferdig montert pc.

 

 

Edit: Alt man trenger følger med hovedkortet /kabinettet osv som skruer og ledninger)

Men skal man montere en annen prosessorkjøler må man kjøpe med en tube kjølepasta uten om.

Endret av War
Lenke til kommentar

Klart det ikke er lurt å subbe rundt på et teppe med masse statisk elektrisitet først. Men tar man å lader seg selv ut på f.eks kabinettet eller bruker en anti-statisk håndlenke er det ingen problemer.

 

Jeg har ikke på de 17 åra siden jeg bygde min første PC, klart å ødelegge noe med statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar
Klart det ikke er lurt å subbe rundt på et teppe med masse statisk elektrisitet først. Men tar man å lader seg selv ut på f.eks kabinettet eller bruker en anti-statisk håndlenke er det ingen problemer.

 

Jeg har ikke på de 17 åra siden jeg bygde min første PC, klart å ødelegge noe med statisk elektrisitet.

 

men har du gjort noe for å få vekk den statiske elektrisiteten før du begynner?

 

eller bare begynner du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...