Gå til innhold

[Løst]Hvordan lage kyllingfilet når den skal i stekeovn?


wûst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brunes kjapt i olje/smør på stekepanne, så i ovnen til kjernen er hvit. Det meste av kjøtt er best i ovn (holder seg saftig), men det er digg med en gyllen stekeskorpe.

 

Hvor høy temperatur og hvor lenge, er opp til deg. Har du dårlig tid, høy temperatur. Har du god tid, lav temperatur. Jo lavere temperatur du har, jo saftigere vil kjøttet være. Det er stor forskjell på ovner, så du må nesten prøve deg litt frem til du finner en temp/tid-kombinasjon som funker for deg og din ovn. Det går fint an å sette stekeovnen på 80 grader og la kyllingen stå halve dagen om du så vil.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke steke, men ha den i ovnen. Skal jeg bare legge den inn i ovnen i den gule plastboksen, eller skal jeg legge et stykke aluminiumsfolie under? På rist eller den svarte plate er vel det samme..

Er det sånne som deg som er grunnen til at det står at man må ta av plsten på Grandiosaen?

 

Ta filetene UT av boksen (dette burde være åpenbart, hva tror du skjer med plast som varmes opp til 100-200 grader?) og legg de i en ildfast form eller en langpanne med aluminiumsfolie.

Lenke til kommentar

Men det blir mye bedre om du får en stekeskorpe først, slik mange har påpekt. Er heller ikke dumt å enten banke den flat eller dele den opp. Den tynneste delen blir jo mye fortere ferdig enn resten, og da blir det tørt...det vil si ikke så veldig godt. Krydre med salt og pepper er også en selvfølge...kan nesten bruke hva som helst av krydder, men salt og pepper er basisen. Ellers er det godt med teriyaki eller en marinade med noe soya og honning f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...