Gå til innhold

Mobilt bredbånd fra tele2, ustabilt?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har gått til anskaffelse av mobilt "bredbånd" fra tele2.

De bruker etter det jeg skjønner nettet til NetCom.

Ut i fra dekningskartet skal jeg ha fullgod dekning.

Likevel opplever jeg stor ustabilitet og lang ventetid når jeg skal besøke enkle sider som f.eks diskusjon.no

 

Mitt spørsmål er om det er andre som opplever dette eller er det noe jeg har gjort feil?

Har noen av dere eventuelt bedre erfaring med en annen leverandør?

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte Telenor litt over ett år men idag fikk jeg ett fra chess. Var forøyd med telenor med dekning og sånt. kunne spille online og streame serier og slikt=) lå mellim 1 og 2Mb/s

Men det som var drit at telenor sperret hastigheten ned til 100kb/s hvis jeg lastet mer en 5GB i løpet at en måned. Tror Tele2 gjør det samme men Chess gjør ikke det. idag som er den første dagen med chess så får jeg 500kb/s men det er bare føste dagen så kan ikke si hvordan chess er enda da men. Chess bruker også netcom nettet og det virker stabilt hos meg som bor i Grimstad i Sør norge.

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
Jeg brukte Telenor litt over ett år men idag fikk jeg ett fra chess. Var forøyd med telenor med dekning og sånt. kunne spille online og streame serier og slikt=) lå mellim 1 og 2Mb/s

Men det som var drit at telenor sperret hastigheten ned til 100kb/s hvis jeg lastet mer en 5GB i løpet at en måned. Tror Tele2 gjør det samme men Chess gjør ikke det. idag som er den første dagen med chess så får jeg 500Mb/s men det er bare føste dagen så kan ikke si hvordan chess er enda da men. Chess bruker også netcom nettet og det virker stabilt hos meg som bor i Grimstad i Sør norge.

 

 

ja, du har høyere bandbredde en de fleste her i landet :p

 

jeg opplever også netcom sitt mobile bredband som "noe ustabilt" med tanke på hastigheter. været er en stor faktor hos meg.

Lenke til kommentar
Nå skal det også sies at mobilt bredbånd er ikke ment for heavy bruk, men er et fullgodt alternativ når man er på tur, kjekt å sitte i bilen å kunne lese VG.

Jeg bruker mobilt bredbånd som vanlig bredbånd pga. jeg ikke kan få bredbånd hjemme hos meg=(

 

Hva er grunnen til at du ikke får det? Kjipern i såfall.

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at du ikke får det? Kjipern i såfall.

Grunnen er at den sentralen telefonledningen går det ikke ann å få internett igjennom men naboen noen få meter er koplet på en annen sentral og de får internett. Spørte telenor om det går ann å bvytte sentral men den var full sa de.... Men de vaser litt for fikk høre en historie itad av min bror:

 

En nabo som bygget nytt hus ville ha telefon og internett. Bestilte innstallatør fra Tele2.

Han sa at dette kom til å gå bra og koplet de på nett.

 

Litt etter hørte de naboen banne noe synnsykt å det viste seg at han innstallatøren fra Telenor hadde koplet ut naboen og koplet inn den nye kunden.

 

Men s ordnet det seg for naboen så nå har begge internett.

 

Tror de spittet koplingen inne i sentralen tror jeg.

 

Så kan hende at Tele2 kan fikse deg for oss også... :!:

 

 

men hvor mye koster det å sette opp ny telefonlinje nå til dags med innstallatør og alt sånt?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at du ikke får det? Kjipern i såfall.

Grunnen er at den sentralen telefonledningen går det ikke ann å få internett igjennom men naboen noen få meter er koplet på en annen sentral og de får internett. Spørte telenor om det går ann å bvytte sentral men den var full sa de.... Men de vaser litt for fikk høre en historie itad av min bror:

 

En nabo som bygget nytt hus ville ha telefon og internett. Bestilte innstallatør fra Tele2.

Han sa at dette kom til å gå bra og koplet de på nett.

 

Litt etter hørte de naboen banne noe synnsykt å det viste seg at han innstallatøren fra Telenor hadde koplet ut naboen og koplet inn den nye kunden.

 

Men s ordnet det seg for naboen så nå har begge internett.

 

Tror de spittet koplingen inne i sentralen tror jeg.

 

Så kan hende at Tele2 kan fikse deg for oss også... :!:

 

 

men hvor mye koster det å sette opp ny telefonlinje nå til dags med innstallatør og alt sånt?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...