Gå til innhold

Hva er best av HD4890 og GTX275?


sap92

Anbefalte innlegg

1.spørsmål: Hei, jeg lurer på hva som er best av ATI sitt HD4890 eller GTX 275???

2.spørsmål: Har hørt att 2 stk. GTX275 blir GTX 295 er det sant???

3.spørsmål: Hva er best når man skal oppgradere å kjøre i SLI eller Crossfire av disse kortene?

 

Håper dere klarer å svare på disse spørsmålene og på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 275 har litt bedre ytelse, dog er dette snakk om 1 til 2 fps mer enn HD 4890.

 

Nei, GTX 275 er og forblir GTX 275. Ytelsen med 2x GTX 275 kort kan dog komme opp mot et enkelt GTX 295 skjermkort.

 

Er litt usikker på dette spørsmålet. Kjøre 2x GTX 275 i SLi eller 2x HD 4890 i Crossfire, vil by på like mye eller like lite problemer. Mener du hva slags komponenter som er best, så må det klart være X58 hovedkortene, ettersom de tar både SLi og Crossfire. Alt utenom dette så er Crossfire mest vanlig og er best. nVidia lager skjermkort som "rocker" men de er ikke i par med nForce hovedkortene sine.

Lenke til kommentar

Bedre og bedre. De er jo omtrent like bra. Hvis man ser på disse bildene, ser man at 4890 er bedre på høyere oppløsninger i FC2, mens GTX 275 er jevnt over bedre i Crysis.

 

I STALKER er kortene omtrent identiske.

 

 

 

Far Cry 2

FarCry2.jpg

Crysis Warhead

crysis_warhead.jpg

STALKER

stalker.jpg

 

 

 

CFX/SLI er jeg blank på.

 

Men uansett vil 4890 være et bedre valg med tanke på pris.

Lenke til kommentar

CF og SLi er enkelt å takle.

Er det snakk om en LGA 775 maskin så er kun CrossFire reelt, hvorfor? Jo for du må ha møkkabrikkesettene til Nvidia og da blir det KUN problemer med, for brikkesett har de bevist at de ikke kan.

 

LGA 1366 for Intel aka Core i7 blir det på ett fett.

Her har Nvidia blitt kuttet ut av brikkesett dansen helt og holdent og her er begge løsningene med like problemer og problemfrie.

 

For AM2, vell... Her er kun varme som er ett problem med nForce, ellers funker de bra bare du passer på å ikke legge inn Nvidia's elendige hardware brannmur, for denne roter til å lager bare problemer.

 

Ellers er det mistanker rundt at Nvidia har rigget resultatene med GTX 275 i reviews.

Men vi får se, jeg holder ett øye med det siste til jeg får en test av en vanlig bruker så vi vet at det ikke er en GTX 285 chip NV har brukt for å booste opp farten litt på review eksemplarene.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Bedre og bedre. De er jo omtrent like bra. Hvis man ser på disse bildene, ser man at 4890 er bedre på høyere oppløsninger i FC2, mens GTX 275 er jevnt over bedre i Crysis.

 

I STALKER er kortene omtrent identiske.

 

 

 

Far Cry 2

FarCry2.jpg

Crysis Warhead

crysis_warhead.jpg

STALKER

stalker.jpg

 

 

 

CFX/SLI er jeg blank på.

 

Men uansett vil 4890 være et bedre valg med tanke på pris.

 

Prisen er 4-5 kr i forskjell... på noen av kortetene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...